معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تا پایان امسال چراغ راهنمای سلامت بر روی تمامی محصولات غذایی و صنعتی در خراسان رضوی نصب می شود.

نصب چراغ راهنمای سلامت بر روی تمامی محصولات غذایی در خراسان رضویبه گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از خراسان رضوی، دکتر محمد رضا صابری در همایش بزرگداشت هفته سلامت افزود: نصب چراغ راهنمای سلامت بر روی محصولات غذایی به منظور آگاهی و کمک به مصرف کنندگان برای شناسایی وی‍ژگیهای تغذیه ای به صورت ساده، شفاف و قابل درک و به منظور ارتقای سلامت جامعه در حال اجراست.

وی بیان کرد: این طرح از سال 1394 در خراسان رضوی همزمان با کشور آغاز شده است و تا پایان سال 1395 بر اساس تاکید وزیر بهداشت، تمام محصولات غذایی باید این برچسب را داشته باشند.

وی گفت: تاکنون 50 درصد از مواد غذایی در خراسان رضوی و کشور مجهز به برچسب چراغ راهنمای سلامت شده اند.

دکتر صابری تصریح کرد: در قالب چراغ راهنمای سلامت ارزش غذایی مواد غذایی به لحاظ قند، چربی، نمک، اسیدهای چرب ترانس و پروتئین همانند چراغ راهنما با سه رنگ سبز، قرمز و زرد مشخص شده است.

به گفته وی، رنگ قرمز، زرد و سبز به ترتیب نشان دهنده زیاد بودن، متوسط و اندک بودن موادی شامل نمک، قند، پروتئین، چربی و اسیدهای چرب ترانس در یک محصول غذایی است.

در این مراسم از نماد سلامتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با نامهای "سیب و سیبا" که توسط "مهدی چوپان زاده بیک" دانش آموز آموزشگاه شاهد شهید چمران مشهد طراحی شده است ، رونمایی شد.

انتهای پیام//



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.