معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت:متأسفانه در ایران به دلیل وجود خلأ قانونی رسیدگی به مشكلات به وجود آمده برای زنان هنوز توسط مراجع قضایی صورت می گیرد و به دلیل این‌كه قوانین حمایتگری لازم را ندارند، موج گسترده ای از ناهنجاری های اجتماعی در كشور به وجود آمده است.

خلاهای قانونی 21 روز قبل زنی را به كام مرگ كشید/ قوانین ایران حمایتگری لازم از زنان را نداردبه گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ شهیندخت مولاوردی معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در همایش مددكاری اجتماعی و مطالبه گری اجتماعی كه امروز (دوشنبه) برگزار شد، اظهار داشت: جمعیت زنان به عنوان یكی از اصلی ترین گروه ها در جامعه به مددكاری اجتماعی نیاز دارند.

وی گفت: به صفر رساندن آسیب های اجتماعی حوزه زنان بلند پروازانه است اما ما می توانیم با تمهیدات لازم مشكلات موجود را كاهش دهیم.

 معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده بیان كرد: رشد آسیب های اجتماعی یكی از تبعات جامعه گذر است به همین منظور و برای كاهش این امر مداخله نهادهای اجتماعی باید صورت گیرد چرا كه در غیر این‌صورت زنان اولین گروهی هستند كه قربانی این آسیب ها می شوند.

مولاوردی با بیان این‌كه تقویت اورژانس اجتماعی یك ضرورت است، ادامه داد:متأسفانه در ایران به دلیل وجود خلأ قانونی رسیدگی به مشكلات به وجود آمده برای زنان هنوز توسط مراجع قضایی صورت می گیرد و به دلیل این كه قوانین حمایتگری لازم را ندارند، موج گسترده ای از ناهنجاری های اجتماعی در كشور به وجود آمده است.

وی گفت:به دلیل وجود همین خلأهای قانونی 21 روز گذشته زنی قربانی اعتیاد همسر خود شد.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده افزود: این زن قبل از وقوع حادثه وحشتناك به مراكز مشاوره ای مراجعه كرده اما طبق روال معمول به گرم كردن خانه و بازگشت به زندگی تشویق شده است.

مولاوردی تصریح كرد: متأسفانه ایران هم اكنون میراث دار یك توسعه نامتوازن است چرا كه جایگاه زنان در كشور مشخص نیست.

وی گفت: اگر سیستم قضایی نمی تواند پا به پای این آسیب ها پیش برود و آن ها را  برطرف كند،ما نمی توانیم در انتظار نشسته و از اقدامات كوتاه مدت غافل شویم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار