مدیرکل کمیته امداد امام خمینی کهگیلویه و بویراحمد گفت: به منظور ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به مددجویان تحت حمایت در سال گذشته 84 میلیارد ریال هزینه شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛فرید محبی با اشاره به اینکه از یکم تا هفتم اردیبهشت ماه به نام هفته سلامت نامگذاری شده است، ارائه خدمات درمانی و بهداشتی را یکی از مهم‌ترین برنامه‌های کمیته امداد دانست و اظهار کرد: کمیته امداد فعالیت‌های بهداشتی و درمانی گسترده‌ای را از لحاظ بهداشت فردی، محیطی، کاری، اجتماعی در دستور کار خود قرار داده و با ارائه خدمات در بخش‌های مختلف توانسته گامی مثبت در ارتقاء سطح زندگی نیازمندان بردارد.

مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه در سال گذشته بیش از 84 میلیارد و 420 میلیون ریال در خصوص خدمات بهداشتی و درمانی برای مددجویان هزینه شده، گفت: سرفصل‌های فعالیت‌های بهداشتی کمیته امداد عبارتند از اهدای اقلام بهداشتی، احداث و بهسازی سرویس‌های بهداشتی، ارائه خدمات بهداشتی در مجتمع‌ها، رفع سوء تغذیه کودکان زیر 6 سال و...است.

محبی از برگزاری 120 کلاس آموزش بهداشت در خصوص اقدامات پیشگیرانه از بیماری‌های واگیر خبر داد و گفت: در این کلاس‌های آموزشی که با همکاری مراکز بهداشتی درمانی برگزار شد، 3 هزار و 600 نفر از مددجویان شرکت کردند و سبدهای بهداشتی به آنها اهداء شد.

وی ویزیت 329 نفر از دانش‌آموزان ساکن در خوابگاه‌های کمیته امداد(سه بار در سال)، احداث و بهسازی 500 مورد سرویس‌های بهداشتی، توزیع بیش از 9 هزار بسته بهداشتی، چاپ و تکثیر 15 هزار بروشور درخصوص نکات بهداشتی و اطلاع‌رسانی جهت درج شعار سلامت در مکاتبات اداری در هفته سلامت را از مهم‌ترین اقدامات بهداشتی این نهاد در سال گذشته برشمرد و گفت: در این راستا بیش از 6 میلیارد و 444 میلیون ریال هزینه شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان با بیان اینکه رفع سوء تغذیه کودکان زیر 6 سال یکی دیگر از اقدامات در حوزه بهداشتی است، افزود: این طرح با همکاری وزارت بهداشت و کمیته امداد صورت می‌گیرد که از ابتدای سال گذشته تاکنون جهت دو هزار کودک دچار سوء تغذیه 23 هزار و 833 سبد غذایی با اعتبار 15 میلیارد و 700 میلیون ریال پرداخت شده است.

وی ادامه داد: همچنین حق بیمه تأمین اجتماعی برای 2 هزار و 239 خانواده از زنان سرپرست خانوار شهری و مجریان طرح‌های اشتغال بیش از 31 میلیارد و 406 میلیون ریال به شعب تأمین اجتماعی واریز شده است.

محبی مساعدت به مددجویان زیرپوشش در خصوص خدمات ویژه درمان، شامل ایاب و ذهاب، اسکان مددجویان، فرانشیز درمان، مساعدت به بیماران نگهداری شده در منزل، با هزینه کرد 13 میلیارد و 752 میلیون ریال را از دیگر اقدامات بهداشتی درمانی این نهاد در سال گذشته برشمرد.

وی با اشاره به اینکه 11 هزار و 500 نفر از مددجویان تحت حمایت دارای بیمه درمانی کمیته امداد هستند، گفت: در این زمینه نیز بیش از 17 میلیارد و 117 میلیون ریال هزینه شده است.

انتهای پیام /ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.