این مواد غذایی را شما می‌توانید فریز کنید و بعضی از آن‌ها را حتی بعد از 6 ماه دوباره مصرف کنید.

به گزارش خبرنگار باشگاه شبانه باشگاه خبرنگاران جوان، بیشتر ما اضافه مواد غذایی‌ که مصرف می‌کنیم را دور می‌ریزیم و از این کار عذاب وجدان می‌گیریم در حالی که می‌توانیم آن‌ها را در فریزمان نگه داریم.

غذاهایی که قابلیت فریز شدن را دارند

 تخم‌مرغ,آووکادو،پنیر و سبزی‌های معطر از جمله موادی هستند که می‌توانیم در فریزر منزلمان نگهداری کنیم و آن‌ها را هدر ندهیم.

غذاهایی که قابلیت فریز شدن را دارند

یکی از متخصصان به نام هلن وایت می‌گوید تقریبا همه چیز را فریز کرد تنها موادی را که بافت بسیار نرمی دارند را نمی‌توان فریز کرد.

فریزر مانند دکمه‌ایست که زمان را نگه می‌دارد و می‌توانید هرزمانی که می‌خواهید مواد خوراکی را استفاده کنید. زمان ایده‌آل برای مصرف این مواد 6 ماه است اما اگر دیرتر استفاده کردید نگران نباشید، برای این کار باید زمان پخت آن ماده غذایی را بیشتر کنید و ادویه بیشتری در آن استفاده کنید. 

اما برای اینکه این مواد را برای نگهداری آماده کنیم می‌توانیم از چند ترفند استفاده کنیم.

تخم‌مرغ: اگر تخم مرغ را با پوسته آهکی‌اش در فریز بگذارید پوسته می‌شکند پس برای این کار زرده و سفیده تخم مرغ را از هم جدا کنید و در ظروف پلاستیکی جداگانه فریز کنید.

سبزیجات تازه: این سبزیجات را می‌توانیم به راحتی خورد و فریز کنیم.

غذاهایی که قابلیت فریز شدن را دارند

قهوه: شما می‌توانید باقی مانده قهوه‌تان را در ظروف یخ‌دان بریزید و آن را در فریزبگذارید تا کاملا یخ بزنند و در هنگام مصرف دوباره آن را داغ کنید.

غذاهایی که قابلیت فریز شدن را دارند

البته راه دیگر هم این است که سعی کنید همیشه به میزان نیازتان خرید کنید تا از مصرف مواد یخ زده جلوگیری کنید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۴ ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۵
این فریز کردنهاست که مرگ زودرس وهزاران بیماری لاعلاج می اره .وغذاهای ناسالم موجود در بازار.که البته استرس ناسالم بودنشون داره ماروپیشاپیش میکشه.به هیچکدامشون اعتمادی نیست
آخرین اخبار