مسوول نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج سپاه کاشان از اجرای 10 ویژه برنامه این نمایندگی به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی از یازدهم تا هفدهم اردیبهشت خبرداد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، حجت الاسلام احسان الله محمدی در آستانه گرامیداشت هفته عقیدتی سیاسی (11 تا 17 اردیبهشت) در گفتگو با خبرنگاران گفت: گردهمایی بزرگ کارکنان ناحیه، هادیان سیاسی ومربیان عقیدتی سپاه و بسیج، دیدار با نماینده ولی فقیه و اقامه نماز ظهر و عصر با عنوان ابعاد و مولفه‌های تفکر و عمل انقلابی، با امام جمعه گردهمایی فرماندهان حوزه ها، پایگاه های مقاومت بسیج ومربیان و هادیان عقیدتی سیاسی سپاه، دیدار با علما و مراجع تقلید در قم، زیارت مقدس حضرت فاط مه معصوم(س)، تجلیل از هادیان و مربیان دیدار با خانواده های شهدا و ایثارگران و دلجویی و تفقد از آنها، تعدادی از این برنامه‌ها است.

وی افزود:تقدیر از معلمان بسیجی با اهدای گل در سر کلاس درس، دیدار با مسوولین آموزش و پرورش، بازدید مربیان و پیشکسوتان عقیدتی از دیگر برنامه‌های سپاه کاشان در هفته عقیدتی سیاسی است.

به‌گفته وی، هادیان و مربیان سیاسی و عقیدتی بصیرت افزایی اعضای عادی و فعال نیروهای بسیج را با موضوعات آموزشی، اخلاقی، احکام و عقیدتی بر عهده دارند که یکی از بسترها و زیرساخت‌های ‌آن از طریق حلقه‌های صالحین است.

مسوول نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج سپاه کاشان، رویکرد بسیج در تبیین مسائل فرهنگی، معنوی و عقیدتی از طریق هادیان و مربیان به اقشار مختلف جامعه را تاکید کرد و گفت: این آموزش به گروه سنی مقطع ابتدایی تا بزرگسال در همه مناسبت‌ها و گردهمایی‌ها انجام می‌شود.

حجت الاسلام محمدی در ادامه با اشاره به نامگذاری ایام شهادت استاد شهید مرتضی

مطهری به هفته عقیدتی سیاسی گفت: ماهیت فرهنگی و معنوی سپاه و بسیج بر پایه نیروی عقیدتی و ایمانی دلیل این نامگذاری است.

وی، نخستین ویژگی شخصیتی استاد مطهری را که عامل جاودانگی وی شد اخلاص و تزکیه دانست و گفت:این شاخصه مطهری عاملی شد تا در جامعه دانشگاهی و حوزوی و در عرصه فرهنگ در قلب جوانان جا بگیرد.

به‌گفته‌وی،آگاه به زمان و اطلاع از افکار جامعه و آشنایی آشنایی به مقتضیات زمان و نیازهای بالفعل جامعه را دومین شاخصه مطهری برشمرد و گفت: احساس مسوولیت و سنگربانی از دین، تبیین و تفسیر صحیح از اسلام ناب مبتنی بر دو اصل مهم قرآن و عترت از دیگر ویژگی‌های این شهید بزرگوار است.

مسوول نمایندگی ولی‌فقیه در ناحیه مقاومت بسیج سپاه کاشان تصریح کرد: سپاه و بسیج فقط نیروی نظامی و کلاسیک مثل ارتش‌های دنیا نیست بلکه ماهیت سپاه و بسیج ماهیتی فرهنگی و معنوی بر پایه نیروی عقیدتی، ایمانی است.

محمدی در پایان اظهارداشت: سپاه و بسیج همواره پیوند صمیمانه‌ای با روحانیت و حوزه‌های علمیه داشته و دارد و سپاه همیشه در خط ولایت فقیه، روحانیت اصیل و انقلابی، امام ورهبری حرکت کرده است.




انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.