سیزدهمین عمل پیوند قلب در بیمارستان امام رضا (ع) مشهد

عمل پیوند قلب بر روی يک بيمار مبتلا به نارسايي حاد قلبي در مرکز پیوندقلب بیمارستان امام رضا (ع) با موفقیت انجام شد.

سیزدهمین عمل پیوند قلب در بیمارستان امام رضا (ع) مشهدبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی از مشهد، رييس تيم پيوند قلب و ریه دانشگاه علوم پزشکي مشهد گفت: سیزدهمین عمل پيوند قلب روي يک آقای 23ساله مبتلا به کاردیومیوپاتی اتساعی مزمن که به علت تشديد بيماري، کانديد پيوند قلب شده بود، با موفقيت انجام شد.

دکتر رضا باقري افزود : قلب پيوندي اين بيمار، از آقاي 23 ساله بنام حامد سیستانی که به علت سقوط از داربست از یکسال قبل دچار اختلال هوشیاری و مرگ مغزي شده بود در مرکز دياليز و پيوند اعضاء منتصريه دريافت و دربيمارستان امام رضا (ع) به بيمار پيوند زده شد.

رئیس بخش جراحی قلب بیمارستان امام رضا (ع) حال عمومي بيمار را مطلوب اعلام کرد و گفت: در حال حاضر بيمار در بخش مراقبتهاي ويژه اين مرکز دوران نقاهت را طي مي کند و دستگاههاي کمک تنفسي نيز از وي جداسازي شده است.

دکتر محمد عباسی تشنیزی افزود: روند پيوند قلب زماني آغاز مي شود که بيمار با نارسايي قلبي پيشرفته به مرکز پيوند قلب مراجعه مي کند و توسط متخصص قلب ارزيابي مي شود واگر واجد شرايط بود در ليست انتظار پيوند قرار مي گيرد.

وی با اشاره به اينکه اين بيمار پس از 15 تا 20 روز بستري در بيمارستان مرخص خواهد شد گفت: پيش از ترخيص بيمار با انجام نمونه گيري، وضعيت بيمار مورد ارزيابي دقيق قرار مي گيرد.
انتهای پیام//


برچسب ها: مشهد ، پیوند ، قلب ، بیمارستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.