نخستین دفتر تسهیل‌ گری بافت فرسوده در شهر بندرعباس افتتاح شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بندرعباس، معاون شهرسازی و معماری شهرداری بندرعباس هدف از ایجاد دفاتر تسهیل‌ گری، ایجاد سهولت در ارائه خدمات به شهروندان، برقراری ارتباط با ساکنان بافت های فرسوده، معرفی امتیازات، تسهیلات و معافیت های مربوطه و حل مشکلات احتمالی در زمینه نوسازی بناها و تجمیع ساختمان ها عنوان کرد.

اصغر حسینی‌پور گفت: وظیفه اصلی این دفاتر بررسی شرایط محلات دارای بافت فرسوده، ارائه پیشنهادها به ساکنان این محلات برای افزایش ضریب ایمنی و استحکام بناها، افزایش رفاه و جذب مشارکت از طریق سرمایه گذاران علاقه مند تا مرحله صدور پروانه ساختمانی است.

وی با اشاره به مزایای اجرای این طرح در ساماندهی بافت‌های فرسوده افزود: با اجرای برنامه‌های کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت، توانمندسازی اهالی محله و بهسازی شرایط محیطی و وضع زندگی شهروندان در محلات موسوم به بافت فرسوده را در دستور کار دارد.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری بندرعباس گفت: در حوزه نوسازی بافت فرسوده تا قبل از تشکیل دفاتر تسهیل‌گری، فرایند کار بدون برنامه مدون و با کارایی و بازده پایین و در بازه زمانی طولانی مدت صورت می گرفت.

حسینی‌پور افزود: اکنون با تشکیل این دفاتر، بروکراسی اداری حذف و فاصله بین مدیریت کلان و مردم برطرف شده است.

انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.