مدیر کل اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی استان هرمزگان پیش بینی کرد؛ امسال حدود ۴ هزار فرصت شغلی در استان ایجاد شود و نرخ بیکاری به ۹ درصد کاهش یابد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بندرعباس؛ محمدعلی سلیمی در نشست خبری که به مناسبت آغاز هفته کارگر برگزار شد گفت: امسال همچنین با ارائه تسهیلات ۲ هزار شغل خانگی بیشتر از سال گذشته ایجاد خواهد شد و نرخ مشارکت اقتصادی نیز به ۳۸ درصد افزایش می یابد.
وی افزود: ۵۶ درصد از جمعیت هرمزگان را جامعه کارگری تشکیل می دهد و اکنون ۳۰۰ هزار کارگر در ۲۶ هزار کارگاه بزرگ و کوچک مشغول به کار هستند.
مدیر کل اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی استان هرمزگان با اشاره به تشکیل بیش از ۲ هزار پرونده اعتراضی در سال گذشته گفت: از این تعداد پرونده ۵۸۰ مورد پرونده اعتراضی به هیأت حل اختلاف ارجاع داده شد.
سلیمی با بیان این که استان هرمزگان کم تنش ترین استان از لحاظ اعتراض کارگری و کارفرمایی است، افزود: پارسال ۳۱ در صد از شکایات به صورت سازشی و بیش از ۱۷ درصد نیز با مشاوره و بدون ارجاع به هیأت تشخیص حل و فصل شد.
وی گفت: سال گذشته ۴۰۰ میلیارد تومان از مطالبات کارگران به آنان پرداخت شد.
مدیر کل اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی استان هرمزگان با اشاره به وجود هزار و ۳۲۷ مقرری بگیر در استان افزود: با اشتغال و به کارگیری دوباره مقرری بگیران بیمه بیکاری ۱۳ میلیارد ریال صرفه جویی اقتصادی می شود.
سلیمی در زمینه رفع موانع تولید کارگاه های تولیدی گفت: پارسال با تثبیت و رفع موانع تولید بیش از هزار و ۴۰۰ کارگاه های تولیدی مشکل دار ۲۲۰ تن افزایش تولید در استان داشته ایم.
وی بیشترین مشکلات کارگاه های تولیدی را کمبود نقدینگی و سرمایه در گردش عنوان کرد.
استان هرمزگان بیش از ۲۶ هزار کارگاه تولیدی دارد.
مدیر کل اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی استان هرمزگان گفت: مرکز آمار ایران نرخ بیکاری هرمزگان در سال گذشته را ۱۱ و ۹ دهم درصد و نرخ مشارکت اقتصادی را ۳۷ و ۱ دهم درصد اعلام کرد.
سلیمی افزود: در هرمزگان ۵۸ هزار و ۸۵۷ نفر بیکار و ۴۳۵ هزار و ۷۴۵ نفر مشغول به کار هستند.
وی گفت: پارسال از مجموع ۷ هزار و ۴۳۶ نفر ثبت نام شده در کاریابی های مجاز استان تعداد ۳ هزار و ۵۸۴ نفر مشغول به کار شده اند و
مدیر کل اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی استان هرمزگان گفت: بیش از ۱۳۲ میلیارد تومان تسهیلات برای ایجاد مشاغل خانگی، خود اشتغالی و ایجاد مشاغل خرد و کوچک اعطا شد.
سلیمی افزود: پارسال با اعطا این تسهیلات برای ۶ هزار و ۴۸۶ نفر اشتغالزایی شد.
انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.