مدير كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري خراسان رضوي گفت :مشهد قطب گردشگري حلال است و در استان خراسان رضوي ظرفيت هاي بسيار خوبي وجود دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی ،حسين زارع صفت در همايش بزرگداشت روز معمار افزود: خراسان در معماري ظرفيت بسيار بالايي دارد و علاوه بر معماري در شعر و ادبيات نيز از جايگاه بالايي برخوردار است و حرف هاي زيادي براي گفتن دارد.
وي با اشاره به جايگاه مشهد مقدس افزود: آيا ما در مشهد به مقتضاي پيشنيه فرهنگي و نعمت بي بديل خداوند يعني مضجع شريف رضوي مهياي پذيرش گردشگران در شهرمان هستيم؟.
زارع صفت با اشاره به اهميت نور پردازي در شهرها و نقش نور پردازي در معماري شهر گفت: شهر ها نيازمند حيات شبانه هستند.
مدير كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري خراسان رضوي افزود: شهرها براي پذيرش گردشگري نيازمند حيات شبانه هستند و نور و نور پردازي نقش مهمي در اين خصوص دارد و بيان كننده زيبايي شهر و نمايش دهنده زيبايي است.
زارع صفت گفت: حركت و تركيب نور و بهره برداري درست از آن در شب در معماري اهميت فراواني دارد و درخواست ما اين است كه به اين موضوع مهم پرداخته شود.
وي افزود: اداره كل ميراث فرهنگي خراسان رضوي نيز دراستاندار سازي واحدهاي اقامتي بايد به موضوع نور پردازي كمك كند و خوشبختانه در اين حوزه ورود پيدا كرده ايم كه البته ضرورت دارد به طور ويژه در تمام سال و در ايام خاص اين نرو پردازي و زيبا سازي به شكل مطلوب صورت گيرد.
انتهای پیام//
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار