استاندار اردبيل گفت: برای مقابله با سيلاب مناطق سيل خيز استان اردبیل بايد روش ها و الگوهايی به زارعان ارائه شود كه درآمد و بهره وری آنها را تضمين كند و ماندگاری روستاييان را در روستاها سبب شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ مجيد خدابخش بر لزوم اصلاح شيوه شخم و ترويج كشت گونه های مناسب با هدف جلوگيری از فرسايش خاک و سيلاب در مناطق مختلف استان به ويژه شهرستان گرمی تاكيد كرد.

وی افزود: اجرای باغ در اراضی شيب دار علاوه بر مقابله با فرسايش خاک و سيلاب جزو برنامه های اقتصاد مقاومتی است و نتيجه اجرای باغ در اراضی مذكور و دليل مقاومت زارعان در مقابل اصلاح شخم اراضی بايد بررسی و راهكار لازم ارائه شود.

استاندار اردبیل گفت: مشاوران منابع طبيعی و جهاد كشاورزی بايد صلاحيت حرفه ای لازم را برای دادن الگوی كشت جايگزين و اصلاح روش شخم داشته باشند و فقط اعلام و اظهار وضعيت موجود بارش ها ، سيلاب ها و دمای شهرهای استان كار مهمی نيست.

خدابخش بيان كرد: مركز تحقيقات كشاورزی استان الگوهای كشت مناسب براي شهرستان های استان را در قالب كتابچه هايی منتشر كرده و اين كتابچه ها از سوی استانداری به فرمانداران شهرستان ها ارسال شده تا با راهنمايی زارعان به اجرای آنها اقدام شود.

وی افزود: اگر به روستاييان الگوی كشت مناسب و شيوه شخم صحيح اراضی ارائه نشود، همچنان تداوم تخريب و فرسايش خاك و سيلاب های مخرب را شاهد خواهيم بود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.