همزمان با هفته سلامت دومین نمایشگاه دستاوردها و توانمندی‌های سلامت استان خراسان جنوبی در نمایشگاه بین المللی بیرجند افتتاح شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند؛ معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در بازدید از دومین نمایشگاه دستاوردها و توانمندی‌های سلامت استان با اشاره به هدف از برپایی این نمایشگاه گفت: هفته سلامت از یکم تا هفتم اردیبهشت ماه هر سال برگزار می‌شود و شعار امسال این هفته "غلبه بر دیابت" است.

کامبیز مهدی‌زاده افزود: دیابت یک بیماری در حال پیشرفت در کل دنیا است که در کشور ما حدود 4 میلیون دیابتی وجود دارد است و نیمی از این افراد نیز بیماری‌های آن‌ها کشف نشده و از بیماری خود بی‌اطلاع هستند.

وی گفت: یکی از اهداف این نمایشگاه اطلاع رسانی در زمینه دیابت و عللی که افراد را به سمت این بیماری و افزایش قند خون سوق می‌دهد است که یکی از معضلات جامعه شهری نشینی و ماشینی این روز‌ها است.

وی افزود: طی دو سال گذشته طرح تحول سلامت توسط وزارت بهداشت با حمایت کامل دولت انجام شده است که دستاوردهای وسیعی داشته است و در برخی حوزه‌ها نیز حوزه بهداشت که حوزه دیر بازده است ممکن است مردم اطلاعی از این اقدامات نداشته باشند و اطلاع رسانی و شناسایی از این دستاوردها از اهداف است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند تصریح کرد: کارکرد دیگر این نمایشگاه تجهیزات و امکانات برای خود مراقبتی با توجه به تجهیزاتی که در اختیارشان بوده، است تا مراجعات و مراقبت‌های لازم را ببینند.

لازم به ذکر است: نمایشگاه دستاورد‌ها و توانمندی‌های سلامت در قالب 37 غرفه از 4 تا 7 اردیبهشت ماه صبح و بعداز ظهر به روی علاقه مندان باز است.

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.