مدير كل امور شهدا و ايثارگران وزارت آموزش و پرورش گفت: به دنبال تشكيل شوراي عالي ترويج فرهنگ ايثار و شهادت با حضور رئيس جمهوري، شوراي ترويج فرهنگ ايثار در وزارت آموزش و پرورش نيز تشكيل شد.

نهادينه كردن فرهنگ ايثار و شهادت در بين دانش آموزان/ شهيد شاخص ملي از شهداي دانش آموز خراسان رضوي انتخاب شدبه گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از خراسان رضوی، محمد حسين كفراشي در مراسم پایانی طرح شهید پژوهی در مشهد با بيان اينكه هدف اصلي اين شورا نهادينه كردن فرهنگ ايثار و شهادت در بين دانش آموزان است، افزود: در همین راستا توليد كتاب هاي درسي در جهت ترويج فرهنگ ايثار و شهادت در دستور كار قرار دارد.

وي اظهار كرد: با تشكيل اين شورا با قوت تمام در جهت ترويج فرهنگ ايثار و شهادت فعاليت مي شود.

مدير كل امور شهدا و ايثارگران وزارت آموزش و پرورش گفت: در اين راستا توليد محتواي آموزشي براي كتاب هاي درسي و برگزاري يادواره هاي دانش آموزان شهيد با هدف معرفي هرچه بيشتر و بهتر اين شهدا به دانش آموزان از مهمترين برنامه هاي در نظر گرفته شده مي باشد.

شهيد شاخص ملي از شهداي دانش آموز خراسان رضوي انتخاب شد

كفراشي با اشاره به حدود 36 هزار دانش آموز شهيد در كشور افزود: شهيد شاخص ملي امسال از شهداي دانش آموز استان خراسان رضوي انتخاب شده است.
وي اظهار كرد: اين شهيد ملي 'احمد نظيف' از سبزوار است كه در سن 10 سالگي به جبهه رفت و در منطقه قلاويزان مهران بر اثر اصابت تركش به درجه رفيع شهادت نائل شد.
کفراشی با اشاره به برگزاري يادواره شهداي دانش آموز در اسفند ماه سال گذشته به صورت سراسري گفت: امسال نيز برگزاري يادواره هاي شهداي دانش آموز در سطح گسترده با حضور 13 ميليوني دانش آموزان كشور برگزار مي گردد.
مدير كل آموزش و پرورش خراسان رضوي نيز در اين مراسم با بيان اينكه طرح شهيد پژوهي يكي از طرح هاي ابتكاري اين اداره كل در عرصه ترويج فرهنگ ايثار و شهادت بوده است گفت: اين طرح به منظور تحقق اهداف يكي از ساحت هاي شش گانه سند تحول بنيادين آموزش و پرورش به نام ساحت اعتقادي، ديني و اخلاقي ويژه دانش آموزان برنامه ريزي شده است.
سيد جواد حسيني افزود: اين طرح از يك سال و نيم پيش مطرح شد كه با استقبال دانش آموزان روبرو شد و در اجراي آن 35 هزار اثر از سوي دانش آموزان استان توليد شد.
وي اظهار كرد: 250 اثر برتر از اين تعداد مورد تشويق قرار مي گيرند و كتابچه اي از تمام آثار برتر و برگزيده شهيد پژوهي دانش آموزان خراسان رضوي منتشر مي گردد.
وي گفت: در ادامه اين برنامه طرح شهيد پژوهي موضوعي امسال در دستور كار قرار گرفته است.
مدير كل آموزش و پرورش خراسان رضوي افزود: در اجراي اين طرح ويژگي دانش آموز برتر از سند تحول بنيادين استخراج و با تحقيق از سوي دانش آموزان اين ويژگي ها در شهداي دانش آموز جستجو و معرفي مي شود.
در اين مراسم از طرح هاي شهيد پژوهي برتر تجليل شد.
انتهای پیام//


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.