رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان گفت: اطلاع‌رسانی، آموزش،پیش بینی و همچنین توجه به سبک زندکی بهترین راه برای جلوگیری از دیابت است .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛همزمان با چهارمین روز از هفته ی سلامت که با عنوان غلبه بر دیابت با تحرک و تغذیه سا لم نامگذاری شده است همایش یک روزه ی خود مراقبتی در بیماری دیابت با همکاری مرکز بهداشت استان زنجان و انجمن دیابت استان زنجان برگزار شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان در این همایش با اشاره به اینکه اطلاع‌رسانی، آموزش و پیش‌بینی قدمی برای جلوگیری از دیابت است گفت: ۹۰ درصد این بیماری از دیابت نوع دوم است که بی‌تحرکی و تغذیه نقش اساسی دارد.

وی با بیان اینکه اگر افراد به دیابت مبتلا شدند انتهای کار نیست و با آموزش می‌توان وضعیت بهتری برای این افراد فراهم کرد گفت: ۵۰ درصد از افراد دیابتی دچار بیماری قلبی و عروقی، ده درصد با نارسایی کلیه و ده درصد دچار بیماری عوارض چشمی مواجه هستند و اگر پیشگیری به بهترین شکل انجام شود باز عده‌ای نیز مبتلا خواهند شد که باید بتوانیم عوارض آن را کم کنیم.

بیگلری ادامه داد: طبق آمارهای سازمان جهانی بهداشت ۳۴۵ میلیون نفر دچار بیماری دیابت هستند، در هر ۱۰ ثانیه دونفر مبتلا و هر ده ثانیه یک نفر جان خود را از دست می‌دهد، در هر ۲۰ تا ۳۰ ثانیه یک عضو بدن به دلیل این بیماری قطع می‌شود و سالانه در دنیا یک میلیون قطع عضو اتفاق می افتد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی طبق آمارهای سازمان جهانی بهداشت گفت: در سال ۲۰۳۰ مبتلایان به دیابت دو برابر می‌شوند و ۳۴۵ میلیون نفر در جهان دچار بیماری دیابت هستند که در هر ده ثانیه دونفر مبتلا و یک نفر جان خود را از دست می‌دهد و در هر ۲۰ تا ۳۰ ثانیه یک قطع عضو اتفاق می‌افتد.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.