مسئول پارک علم و فناوری لرستان با اشاره به فعالیت ۲۵ شرکت دانش بنیان در حوزه گیاهان دارویی گفت: لرستان قابلیت تبدیل شدن به قطب گیاهان دارویی کشور را دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از لرستان؛ شاکرمی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۰۹ شرکت دانش بنیان در پارک علم و فناوری لرستان فعالیت دارند افزود: همچنین تعداد واحدهای تحقیق و توسعه لرستان ۹ مورد و تعداد هسته های فناور پارک علم و فناوری لرستان نیز ۶۷ مورد است.

وی گفت: در مجموع تعداد ۵۳۲ فناور با پارک علم و فناوری لرستان همکاری و فعالیت دارند.

مسئل پارک علم و فناوری لرستان با اشاره به فعالیت صندوق پژوهش و فناوری لرستان افزود: در مجموع سه محور کاری شامل گیاهان دارویی و داروهای گیاهی، فناوری اطلاعات و همچنین دامپروری و ژنتیک برای فعالیت این صندوق در نظر گرفته شده است.

شاکرمی با تاکید بر اینکه اولویت مهم صندوق پژوهش و فناوری لرستان حمایت از شرکتهای مستقر در پارک علم و فناوری استان است گفت: همچنین این صندوق می تواند از طرحهای استانهای غرب کشور مانند ایلام، چهار محال و بختیاری، اراک نیزحمایت داشته باشد.

وی با اشاره به فعالیت ۲۵ شرکت دانش بنیان لرستان در حوزه گیاهان دارویی افزود: همچنین ۲۶ شرکت در حوزه فناوری و اطلاعات، ۲۰ شرکت در حوزه مکانیک و ماشین آلات کشاورزی و ما بقی شرکتهای دانش بنیان استان در حوزه ژنتیک و اصلاح نژاد دام و گیاهان فعالیت دارند.

مسئول پارک علم و فناوری لرستان گفت: تعداد بالای شرکتهای دانش بنیان در حوزه گیاهان دارویی نشان دهنده ظرفیتهای لرستان برای تبدیل شدن به قطب گیاهان دارویی کشور است.

شاکرمی با اشاره به همکاری اتاق بازرگانی خرم آباد با صندوق پژوهش و فناوری لرستان افزود: این امر می تواند پایه و اساس ایجاد زنجیره های اقتصادی بین محیط های توسعه فناوری و همچنین محیط های صنعتی و نیازمند به فناوری باشد.

انتهای پیام/ م

برچسب ها: تبدیل ، لرستان ، قطب ، دارویی ، گیاهان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.