رییس اداره حفاظت محیط زیست خوی گفت: چشمه های منطقه حفاظت شده مراکان خوی بر علیه بیماری تب برفکی ضدعفونی شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ؛ ، جبرائیل قلی پور با بیان این خبر گفت : با توجه به شیوع بیماری تب برفکی در دامهای اهلی منطقه حفاظت شده مراکان با هدف پیشگیری ازانتقال این بیماری چشمه های منطقه مراکان ضد عفومی شدند.

قلی پور اضافه کرد ": خوشبختانه تا کنون موردی مبنی بر بیماری تب برفکی در حیات وحش منطقه مشاهده نشده ومامورین منطقه بصورت مداوم در حال ضدعفونی نمودن چشمه ها می باشند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان خوی خاطر نشان کرد : بیماری تب برفکی(یا بیماری پا ودهان-طبقه-آفتوس) یک بیماری بشدت واگیر ویروسی می باشد که نشخوار کنندگان اهلی و وحشی را گرفتار کرده و بسادگی و سریع منتشر میگردد.این بیماری در دامها به دو شکل ایجاد بیماری مینماید. دامهای نابالغ اغلب به فرم قلبی مبتلا میشوند و مرگ سریع در نتیجه ایست قلبی رخ میدهد. اما در دامهای بالغ بصورت فرم برفک یا همان آفت خودش را نشان میدهد. زخمهائی بصورت طاول در محوطه دهانی ایجاد و به خاطر دردناکی، میزان مصرف غذای حیوان به شدت کاهش میابد ابن زخمها به ناحیه سم پاها کشیده شده وباز به خاطر دردناکی حیوان به شدت دچار لنگش میگردد. گاهی این طاول ها در پستان نیز دیده میشوند.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.