توزیع واکسن دامی تب برفکی در استان آغاز شده است و بزودی عملیات واکسیناسیون دام ها آغاز خواهد شد .

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ؛ دهقان معاون مدیر کل دامپزشکی استان این مطلب را در دیدار با فرماندار شهرستان چایپاره اعلام کرد و گفت : کمبود اعتبار و تعطیلی 4 ماهه خط تولید این واکسن در سرم سازی رازی و همچنین عدم ورود واکسن از خارج کشور از علل شیوع بیماری تب برفکی در استان شده بود که با راه اندازی سرم سازی روناک در مهاباد و تولید دارو در کشور این مشکل حل شده و بزودی عملیات مایه کوبی آغاز خواهد شد .

وی همچنین از پولی شدن واکسیناسیون دامها خبر داد و گفت : تاکنون واکسیناسون در کشور و استان بصورت رایگان انجام میشد که از این به بعد بر اساس اصل 44 و با خصوصی سازی تولید واکسن و وارداتی بودن آن ، واکسیناسون دامها نیز پولی خواهد شد که مبلغ مایه کوبی هر دام کوچک از 5 هزار ریال تا 20 هزار ریال و و دام بزرگ تا 35 هزار ریال خواهد بود .

وی تعداد دام کوچک در استان را در حدود 3.5 میلیون راس و دام بزرگ را 450 هزار راس عنوان کرد که در مرحله یک چهارم آنها مایه کوبی خواهند شد .

مرتضی اصغری فرماندار چایپاره نیز در این دیدار با بیان اینکه شهرستان چایپاره به عنوان پایانه صادراتی دام زنده در شمال استان است و این امر امکان ابتلا دامها به انواع بیماریها را میسر کرده خواستار توجه ویژه به مایه کوبی احشام در این شهرستان شد.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.