دبیرکل مجمع جهانی تقریب تأکید کرد: دعوت به وحدت به معنی دعوت به پیوستن به هویت محمدی است و اگر جامعه‌ای به هویت محمدی دست یافت قطعاً جامعه واحدی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روابط عمومی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، آیت الله "محسن اراکی" دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در سخنانی به مناسبت ولادت علی(ع) در جمع کارکنان مجمع جهانی تقریب، ضمن تبریک ولادت امیرالمومنین علی(ع) و فرا رسیدن روز پدر اظهار داشت: رسول اکرم(ص) شخصیت، هویت و کلامش جمع الجمعی است یعنی همه کمالات در وجود نبی اکرم(ص) قرار داده شده و عصاره همه کمالات جهان آفرینش است.

وی با بیان اینکه این عصاره کمالات نیاز به تفسیر دارد و باید بخش بخش این شخصیت جلوه گر شود، گفت: ائمه هدی(ع) جلوه‌های شخصیت رسول اکرم(ص) هستند. مثلا در قیام سید الشهداء ویژگی‌ای نظیر صبر، شجاعت، مقاومت، دلاوری، شهامت و همه جلوه‌گری‌هایی که در قیام سید الشهدا وجود دارد تفسیر بخشی از شخصیت رسول اکرم (ص) است.

آیت الله اراکی با بیان اینکه همه رفتار و سیره ائمه هدی(ع) شرح رفتار و سنت نبی اکرم(ص) است، افزود: وجود مقدس حضرت علی(ع) نیز همینطور است یعنی هر موضع‌گیری و رفتاری که علی (ع) داشته به شکلی شرح رفتار و سنت رسول اکرم(ص) است.

وی به جایگاه والای امام علی(ع) در قرآن کریم و دین اسلام اشاره کرد و گفت: رسول اکرم(ص) می فرماید: «أنا مدينة العلم وعلي بابها» و یا اینکه در جای دیگر می فرماید: «أنا مدینة الحکمة و علی بابها».

دبیر‌کل مجمع جهانی تقریب در ادامه سخنان خود به اشاره به جایگاه وحدت اسلامی و مسئولیت مجمع جهانی تقریب در این زمینه، افزود: مسئولیت دعوت به وحدت در جهان اسلام مسئولیت بسیار بزرگی است.

آیت الله اراکی تأکید کرد: دعوت به وحدت به معنی دعوت به پیوستن به هویت محمدی است و اگر جامعه‌ای به هویت محمدی دست یافت قطعا جامعه واحدی خواهد شد.

وی با اشاره به آیه شریفه «إِنَّ الَّذِينَ فَرَّقُواْ دِينَهُمْ وَكَانُواْ شِيَعًا لَّسْتَ مِنْهُمْ فِي شَيْءٍ إِنَّمَا أَمْرُهُمْ إِلَى اللّهِ ثُمَّ يُنَبِّئُهُم بِمَا كَانُواْ يَفْعَلُونَ»، اظهار داشت: دعوت ما در تقریب دعوت به پیوند با هویت رسول الله و شخصیت اوست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار