سهم وزارت بهداشت در سلامت مردم ۱۸ تا ۲۰ درصد است

وزیر بهداشت گفت: وزارت بهداشت سهمی ۱۸ تا ۲۰ درصدی در تامین سلامت جامعه دارد و باید همه دست به دست هم دهیم تا بتوانیم برنامه های خود در این حوزه را به نتیجه مطلوب برسانیم.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، سید حسن هاشمی وزیر بهداشت در جلسه کارگروه سلامت، ایمنی و امنیت غذایی استان یزد گفت: ما باید به شکل جدی بر حوزه سلامت نظارت داشته باشیم تا سلامت و رضایتمندی مردم در این استان افزایش پیدا کند اما در عین حال باید به این مساله هم توجه کنیم که نظارت های ما همراه با حمایت باشد و جنبه مچ گیری پیدا نکند تا مردم دلسرد نشوند.

هاشمی در ادامه افزود:کارهای زیادی در این مدت در استان یزد انجام شده است؛ مثل دسترسی بیشتر مردم به خدمات سلامت و درمان و همچنین پوشش کامل شبکه بهداشتی در این استان بوده است.

وزیر بهداشت گفت: با توجه به کامل شدن شبکه بهداشت باید بکوشیم تا خدمات خود در این حوزه را از نظر کیفی ارتقا دهیم.

وی همچنین با اشاره به تشکیل پرونده الکترونیک سلامت برای مردم در این استان گفت: تشکیل پرونده الکترونیک در یزد علاوه بر اینکه برای افراد جامعه مفید خواهد بود، وزارت بهداشت را نیز در تخصیص بهینه هزینه ها و ارائه خدمات بهتر یاری خواهد کرد. بنابراین باید بکوشیم تا مردم را در همراهی با این برنامه علاقه مند کنیم.
 
هاشمی با اشاره به نقش سایر نهادها و ارگان ها در تامین سلامت جامعه گفت: بخش عمده سلامت در حوزه اختیارات سایر ارگان هاست. در واقع وزارت بهداشت در بهترین حالت سهمی ۱۸ تا ۲۰ درصدی در تامین سلامت جامعه دارد و باید همه دست به دست هم دهیم تا بتوانیم برنامه های خود در این حوزه را به نتیجه مطلوب برسانیم.

 هاشمی در پایان ابراز امیدواری کرد تا با اجرای صحیح برنامه های سلامت محور در این استان، سطح استاندارد سلامت افزایش و نظام ارجاع با اجرای طرح پزشک خانواده تحقق یابد.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار