دوچرخه سواری وزیر بهداشت در یزد + تصاویر

وزیر بهداشت که از روز گذشته به یزد سفر کرده، امروز صبح خود را با دوچرخه‌سواری در خیابان‌های یزد آغاز کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اگر در شهرهایی که امکان ورزش کردن مردم وجود دارد، دوچرخه سوای و ورزش رواج پیدا کند، در روحیه و شادابی مردم و کاهش بیماری ها بسیار مفید است.  شهرداری ها به خوبی در توسعه فضاهای ورزشی کمک کرده اند اما اگر فردی واقعا قصد ورزش کردن را داشته باشد، حتی در اتاق نیز می تواند این کار را انجام دهد.

وزیر بهداشت با بیان اینکه دوچرخه سواری امروز برای من پس از سی وپنج سال تجربه خوبی بود، اظهار داشت: دوچرخه من قدیمی بود و سوار شدن بر آن سخت بود و دلیل انتخاب این دوچرخه نیز این بود که تصور می کردم با آن دوچرخه راحت تر هستم.

دوچرخه سواری وزیر بهداشت در یزد + تصاویر

دکتر هاشمی در خصوص انتخاب شهر یزد برای میزبانی از هفته سلامت گفت: یزدی ها شیرین هستند و شیرینی را دوست دارند و دیابت نیز در استان یزد بیشتر از سایر نقاط کشور است.

دوچرخه سواری وزیر بهداشت در یزد + تصاویر

وزیر بهداشت با اشاره به ورود هوای پاک در یزد در مقایسه با شهرهایی مانند تهران، افزود: خوشبختانه اهتمام مردم یزد در امور مختلف، مثال زدنی است و انتظار است که در تغذیه خود رعایت کنند و فرزندان خود را از دوران کودکی در خصوص مواد غذایی سالم آموزش دهند تا شاهد کاهش ابتلا به دیابت در استان یزد باشیم.

وزیر بهداشت با بیان اینکه در حال حاضر به دلیل حجم سنگین کارها، در مقایسه با گذشته وقت کمتری برای ورزش کردن دارم، اظهار داشت: در سالهای گذشته برنامه های منظمی برای کوهنوردی و شنا داشتم اما در حال حاضر بیشتر وقت خود را در جلسه هستم.

دکتر هاشمی تاکید کرد: انسان هر قدر هم که اشتغال داشته باشد باید ورزش کند زیرا ورزش فکر انسان را باز می کند البته من هم تنبلی می کنم که ورزش را کم انجام می دهم.

وزیر بهداشت در خصوص جان باختن چندین ورزشکار حرفه ای، ضمن ابراز تاسف از مرگ این ورزشکان، افزود: اگر اختلالات مادرزادی را کنار بگذاریم، به تناسب قوی شدن اندام ها و عضلات، قلب انسان نیز ضخیم و قوی می شود که باعث نامنظمی ضربان قلب می شود بنابراین در هر امری باید تعادل را رعایت و از افراط و تفریط پرهیز کرد.

وزیر بهداشت ورزشی را مفید دانست که در طول هفته به طور  پیوسته، منظم انجام شود و به اندازه ای سنگین نباشد که فرد ورزشکار هنگام صحبت کردن با دوستان خود، به نفس نفس بیفتد.

دکتر هاشمی تصریح کرد: می توان با حداقل 30 دقیقه ورزش و پیاده روی در پنج روز از هفته به نسبت زیادی از بروز دیابت جلوگیری کرد.

وزیر بهداشت ورزش حرفه ای و قهرمانی را سنگین و برای ورزشکاران زیان آور دانست و گفت: فشار بسیار زیادی به بدن ورزشکاران در رشته هایی مانند وزنه برداری، فوتبال و بسکتبال وارد می شود.

دوچرخه سواری وزیر بهداشت در یزد + تصاویر

دکتر هاشمی با اشاره به جان باختن یکی از بازیکنان تیم ملی کامرون در بازی رسمی فوتبال، عمده ترین دلیل سکته ورزشکاران را ضخیم شدن قلب و نامنظمی در ضربان قلب آنها دانست.


گفتنی است؛ وزیر بهداشت،‌ درمان و آموزش پزشکی، پس از دوچرخه‌سواری از تندیس غلبه بر دیابت رونمایی کرد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.