معاینه سلامت دانش آموزان مدارس از دوره پیش دبستانی انجام می‌شود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان؛ مدیرکل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: معاینات سلامت دانش آموزان از سال تحصیلی جدید، از دوران پیش دبستانی انجام می‌شود.
 محمداسماعیل مطلق افزود: طرح معاینه سلامت دانش آموزان از دوره پیش دبستانی از سال تحصیلی جدید با معاینه ۷۰۰ هزار پیش دبستانی و کمک معاونت استثنایی وزارت آموزش و پرورش انجام می‌شود.
وی گفت: در این طرح دانش‌آموزان از نظر آمادگی تحصیلی، بیماری‌هایی نظیر اوتیسم و بیش فعالی، بینایی، شنوایی، موضوعات جسمانی، قد، وزن، لاغری و چاقی مورد بررسی قرار می‌گیرند.
 مدیرکل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته، تمامی دانش‌آموزان پایه اول ابتدای، اول دبیرستان و چهارم دبیرستان مورد غربالگری مجدد قرار می‌گیرند.
 مطلق آخرین آمار مرگ و میر برای نوزادان را ۹. ۵ در هزار تولد زنده اعلام کرد و گفت: این آمار برای کودکان زیر یک سال ۱۳. ۶ در هزار تولد زنده و کودکان زیر پنج سال ۱۵. ۸ در هزار تولد زنده است. وی افزود: طبق برنامه پیش بینی شده در برنامه ششم توسعه کشور، تا سال ۲۰۳۰ مرگ قابل اجتنابی در کودکان، نوزادان و کودکان زیر پنج سال نخواهیم داشت.
انتهای پیام/
برچسب ها: آبادان ، طرح ، معاینه ، سلامت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.