ارومیه؛

سکونت 60 هزار نفر در سکونتگاههای غیر رسمی

بیش از 50 درصد از جمعیت شهر میاندواب در سکونتگاههای غیر رسمی و مناطق حاشیه نشین زندگی می کنند .

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ؛ شهردار میاندواب در جلسه بررسی مسائل و مشکلات سکونتگاه های غیر رسمی و مناطق حاشیه نشین میاندوآب با اشاره به اینکه 15 سکونت گاه غیررسمی در میاندوآب شناسایی شده است افزود 50 درصد از جمعیت شهر میاندواب به تعداد بیش از 60 هزار نفر در این سکونتگاهها زندگی می کنند که در تعدادی از این مناطق حاشیه ای و سکونت گاه غیررسمی طرح مطالعه انجام و نیازمندی های آنها برای موارد بعدی احصا شده است.

عبدالله عبداللهی با بیان اینکه در میاندوآب بخش عمده ای از مردم ساکن مناطق و سکونت گاه های غیررسمی و حاشیه ای هستند، گفت دلیل اصلی این موضوع بیشتر مهاجرت از روستاها به شهر هست که باید با برنامه ریزی مناسب زمینه را برای عدم مهاجرت فراهم کرد.

اسدپور معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار میاندوآب نیز در این جلسه با بیان اینکه حاشیه نشینی معضلی اجتماعی است، گفت: این موضوع دغدغه اساسی مردم بوده و در کنار آن چهره ای زشت و نامطلوب در شهر دارد.

وی با اشاره به اینکه این مناطق عموماً در زمینه بهداشتی و خدماتی در سطح پایینی قرار دارند افزود از سوی دیگر ساکنان این مناطق معمولاً‌ دارای مشاغل رسمی نبوده و بیشتر به مشاغل کاذب روی می آورند.

وی با بیان اینکه گرایش به اعتیاد و آسیب های اجتماعی نیز در این مناطق متاسفانه بیشتر به چشم می خورد، افزود: جلو گیری از توسعه و رشد این گونه مناطق و همچنین فراهم سازی زمینه برای ساماندهی و رفع مشکلات این گونه مناطق ضروری بوده و باید چاره ای برای آن اندیشید.

معاون امورسیاسی و اجتماعی فرماندار میاندوآب افزود همه مسئولان شهری باید در زمینه خدمات رسانی به این مناطق و کاهش آسیب های اجتماعی در این قشر این جامعه کوشا بوده و در این زمینه نیز از ظرفیت نهادهای مختلف استفاده کنیم.

انتهای پیام/ب

برچسب ها: رسمی ، شهر ، حاشیه ، ارومیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.