ساری،

رعایت نکات طلایی بهداشتی تضمین سلامتی بیماران دیابتی

ورزش سبب تنظیم فشارخون، کاهش توده چربی بدن، افزایش انرژی و کاهش استرس و پیشگیری از پوکی استخوان و ارتقای تعادل می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران زمان مناسب ورزش برای افراد دیابتی را یک تا سه ساعت پس از مصرف غذا دانست و گفت : کنترل قند با دستگاه گلوکومتر، قبل، حین و پس از ورزش لازم است.

جان بابایی با تأکید بر استفاده از کفش مناسب در هنگام ورزش، افزود: بیماران دیابتی پس از ورزش کردن پاهای خود را ازنظر بریدگی، تاول، زخم، تورم بررسی کنند.

وی با تأکید بر اینکه زمانی که قند خون بیمار پایین است ورزش نکند، گفت: در بیماران دیابتی که انسولین تزریق می‌کنند، فعالیت بدنی باعث افت قند خون می‌شود.

وی بابیان اینکه ورزش حساسیت بدن به انسولین را افزایش می‌دهد افزود : ورزش سبب تنظیم فشارخون، کاهش توده چربی بدن، افزایش انرژی و کاهش استرس و پیشگیری از پوکی استخوان و ارتقای تعادل می‌شود.

با بیان اینکه بیماری دیابت نوع ۲ در استان به دلیل چاقی بسیار شایع است افزود: میوه‌های خشک مانند انجیر خشک یا توت خشک که حاوی مقدار زیادی قند به‌صورت غلیظ شده هستند و باید مصرف آن‌ها را فقط به هنگام نوشیدن چای به مقدار کم محدود کنند.

وی بر مصرف مواد غذایی دارای نمره قند پایین‌تر، نان سبوس‌دار، حبوبات و مغز گردو برای پیشگیری از دیابت تأکید کرد و گفت: تعداد افراد مبتلابه دیابت نوع دو در ایران رو به افزایش است و در استان مازندران نیز این نوع دیابت به دلیل چاقی بسیار شایع است.

انتهای پیام/


برچسب ها: ساری ، رعایت ، نکات ، طلایی ، سلامت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.