ارومیه؛

در ارزیابی برنامه های تحول سلامت باید واقع بین و منصف باشیم

اولین کارگروه تخصصی سلامت و امنیت غذایی آذربایجان غربی در سال جدید با حضور استاندار ، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و اعضای هیات رئیسه، اعضای کارگروه و جمعی از روحانیون و مدیران کل و روسای سازمانهای استانی برگزار شد .

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ؛ در این جلسه سعادت استاندار آذربایجان غربی ضمن تبریک هفته سلامت و میلاد حضرت علی (ع) ، طی سخنانی به اهمیت مقوله سلامت اشاره کرده و گفت : در آموزهای دینی ما همواره از مغفول ماندن دو نعمت سلامت و امنیت سخن گفته شده است زیرا تا زمانی که هست ارزش آن را نمی دانیم .

وی در ادامه به تحول نظام سلامت اشاره کرده و افزود : واقعیت امر این است تبلیغات در مورد برنامه های نظام سلامت در کشور دو گونه است یکی اینکه چه کارهایی انجام گرفته و در چه وضعیتی بودیم و الان در کجا هستیم و دیگری یک سری تبلیغات مسموم مبنی بر اینکه دولت برای ساختمانهای دولتی هزینه کرده است و برای نظام سلامت هزینه نشده است هرچند این دسته اخیر نیز بصورتی کمرنگ اقدامات انجام یافته در تحول سلامت را می پذیرند

سعادت اضافه کرد : واقعیت این است که اگر این ساختارها به این شکل آماده پذیرش و ارائه خدمات به بیماران نبودند چگونه می توانستیم در فضاهای فیزیکی نامناسب و با تجهیزات مستهلک به بیماران خدمات ارائه دهیم و از آلام آنان بکاهیم ، بی شک کارهای ارزشمندی انجام یافته است ، هر چند مشکلاتی را هنوز داریم . لذا امیدواریم واقع بینانه و با انصاف این مطالب را ارزیابی کنیم .

وی اضافه کرد : امیدواریم تحول سلامت نیز نواقص و مشکلات خود را ارزیابی کرده و آن را برطرف نماید .

استاندار آذربایجان غربی همچنین گفت : دولتها در هر کشوری دو مقوله اساسی بهداشت و درمان و بحث آموزش را مهم می دانند و پر واضح است پرداختن به این دو موضوع هزینه های زیادی را می طلبد .

وی تصریح کرد : اگر سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان بتواند یک ارزیابی مستقل نسبت به این موضوع ارائه دهد که آیا می توانیم با اعتبارات محدود بهتر از این نیز خدمات سلامتی را ارئه بدهیم یا نه ؟ و چقدر فاصله با شرایط مورد نظر را داریم بسیار راهگشا خواهد بود .

وی در ادامهاضافه کرد : علت اینکه این همه اقدامات انجام شده ولی گاهاً نتیجه آن احساس نمی شود این است که حجم خدمات با حجم مطالبات همخوانی ندارد و تا زمانی که شکافی بین مطالبات مردم و خدمات ارائه شده وجود دارد میزان رضایتمندی مراجعین را خیلی بالا نخواهیم یافت .

وی افزود : استان آذربایجان غربی در جوار چند کشور خارجی بوده و مرز مشترک با آنان دارد و خیلی از مخاطرات سلامتی که در آن کشورها وجود دارد به کشور ما سرایت می کند لذا باید بتوانیم پدافند خوبی را در مقابل این مخاطرات عرصه سلامت داشته باشیم.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.