ضرورت توجه به مفاخر ایران زمین

معاون پژوهشی مرکز پژوهش های وزات امور خارجه گفت: شهرستان تربت جام با وجود بیش از یکصد چهره عرفانی و ادبی هرسال می تواند یک گنگره موضوعاتی داشته باشد و اگر ایران به فکر مفاخر نباشد دیگر کشورها آنان را تصاحب و بهره برداری می کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی ، مرتضی دامن پاک،در جمع مسئولان و ستاد اجرایی نخستین گنکره جهانی خاتم الشعرا عبدالرحمان جامی افزود: پرداختن به مفاخر برای جلب توجه و اهمیت شخصیت و اماکن تاریخی در کشور است و همچنین به مسائل فرهنگی هر شهرستان باعث کمک به توسعه آن می شود.

وی گفت : اگر مسئولان فرهنگی کشور به فکر نباشند دیگر کشورها به فکر افتاده و به لحاظ کسب عنوان و جذب توریست برای مفاخر ایران برنامه ریزی می کنند.

معاون پژوهشی مرکز پژوهش های وزات امور خارجه با اشاره به عبور جاده ابریشم از منطقه تربت جام خاطرنشان کرد: شهرستان تربت جام در مسیر جاده ابریشم قرار دارد و ما برای جذب کمکهای مالی جهانی چه تدبیری اندیشیده ایم و این دغدغه ها را باید یک دستگاهی توجه و پیگیر باشد و از ارگ هرات تا ارگ تبریز یکی از محورهای جاده ابریشم است که این نشست به میزبانی ایران و با مشارکت اداره فرهنگ هرات امسال برگزار می شود.

دامن پاک بااشاره به برگزاری کنگره جهانی عبدالرحمان جامی تصریح کرد: نباید کنگره را برگزار و بعد رها کنیم در زادگاه عبدالرحمان جامی هیچ اثر و نشانه ای از ایشان وجود ندارد این درحالی است که در شهر دوشنبه تاجیکستان یک خیابان بزرگ به نام عبدالرحمان جامی است.

وی تاکید کرد: همزمان با برگزاری کنگره عبد الرحمان جامی مسئولان باید تندیس و یادمان جامی را آماده و مورد بهره برداری قرار دهند و حتی المقدور یکی از میادین بنام عبد الرحمان نام گذاری شود.

معاون پژوهشی مرکز پژوهش های وزات امور خارجه با اشاره به تفاوت کنگره جامی با دیگر همایش های ملی گفت: برگزاری کنگره عبدالرحمان جامی در سطح جهان به معنای واقعی مطرح شده است و اینها برای کشور ما دارای اعتبار خواهد بود برخی روسای دانشگاهی و شخصیتهای جهان مهمان ویژه کنگره جامی هستند که به دنبال مسائل حضورشان هستیم.

دامن پاک با بیان اینکه همزمان با برگزاری کنگره حتما باید نمایشگاهی از هنرها و دستاوردهای و برنامه های فرهنگی و هنری بومی و محلی در حاشیه ایجاد شود خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه وزارت امور خارجه ورود کرده است مدیران اجرایی شهرستان باید نگاهی علمی به کنگره داشته باشند و همه باید پای کار و مشارکت فعال داشته باشند..

انتهای پیام//

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.