معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه از برگزاری آیین تجلیل از استاد هادی منتظری، موسیقی دان برجسته کرمانشاهی خبرداد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛خرسند پور گفت: در راستای تکریم از بزرگان عرصه هنر کرمانشاه، از استاد هادی منتظری امروز چهارشنبه (١ اردیبهشت) در تالار وحدت کرمانشاه تجلیل خواهد شد

وی افزود: استاد منتظری از هنرمندان عرصه موسیقی ایران است که در کرمانشاه متولد شده است و به دلیل همکاری با اساتید و بزرگان عرصه موسیقی ایران چون استاد علیزاده، لطفی، مشکاتیانی و شجریان از جایگاه ویژه ای برخوردار و در تولید بسیاری از آثار فاخر موسیقی ایران مشارکت داشته است.

خرسند پور ادامه داد: وی دارای نشان درجه یک هنری از وزارت فرهنگ وارشاد است و علی رغم اینکه به عنوان نوازنده کمانچه شناخته شده است ،مشغول تدریس کمانچه و علی الخصوص ویولن ایرانی و دوره های عالی موسیقی ایرانی برای ساز ویولن در مرکز حفظ واشاعه موسیقی و آموزشگاه های موسیقی است.


گفتنی است؛ « هادی منتظری» آهنگساز و نوازنده کمانچه و ویولن بوده که در سال ١٣٣٤ در کرمانشاه متولد شد.
استاد منتظری پس از اشنایی با محمدرضا لطفی» به پیشنهاد او در کنار نواختن ویولن ساز کمانچه را فرا می گیرد و با کمک زنده یاد «مجتبی میرزادهظم ساز کمانچه ای برای خود تهیه می کند و از آ ن پس در اکثر محافل هنری واجرا های زنده، کمانچه می نوازد و ویولن نوازی هایش کم ومحدود به ضبط در استدیو می شود به طوری که وی را عمدتا نوازنده کمانچه می دانند.

وی همچنین با خوانندگان به نامی چون حسین علیزاده ، محمدرضا شجریان در گروه شیدا، شهرام ناظری، صدیق تعریف ، علیرضا افتخاری و... همکاری کرده است.

انتهای پیام/ج

برچسب ها: کرمانشاه ، موسیقی ، هنر ، تجلیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.