داور بسکتبال با ویلچر گفت: عملکرد خوب داوران ایرانی در مسابقات گذشته باعث شد برای قضاوت های جهانی دعوت شوند.

محمد جعفرپور در گفتگو با خبرنگار سایر حوزه های گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان عنوان کرد: عملکرد خوب داوران ایرانی در مسابقاتبین المللی سال گذشته این رشته باعث شد که فدراسیون جهانی بسکتبال با ویلچر برای این دوره از رقابت های جهانی 2 داور از ایران دعوت کند تا در کنار داورانی ازکره جنوبی‌،استرالیا ، چین تایپه و امارات به قضاوت این دیدارها به پردازند.

وی افزود: پس از محرومیت 4 سال بسکتبال با ویلچر ایران ، مهدی آقاجانی داور کشورمان توانست مسابقات پارآسیایی را نیز به خوبی قضاوت کند و با عملکرد شایسته خود برای این دوره از رقابتهای جهانی نیز دعوت شود.

جعفر پور ادامه داد: من همراه مهدی آقاجانی تنها داوران بین المللی رشته بسکتبال با ویلچر در ایران هستیم و می توانیم برای قضاوت مسابقات مختلف برون مرزی شرکت کنیم.البته در نظر داریم با حمایت های فدراسیون کلاس های داوری بیشتری برگزار کنیم تا تعداد داوران بین المللی کشورمان افزایش یابد. 

وی در خصوص کلاسهای آموزشی مربیان و داوران گفت: باید میزبان تورنمنتهای بین المللی باشیم تا همزمان با رقابتها بتوانیم کلاسهای آموزشی را برگزار کنیم و تاثیر ، عملکرد داوران و مربیان را در لحظه مورد ارزیابی قرار دهیم.کلاسهای که با فاصله از مسابقات برگزار می شود شناخت کافی از  داوران ارائه نمی دهد و نمیتوانیم گزینه های مناسب را انتخاب کنیم.

داور بسکتبال با ویلچر در پایان خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه تغییرات جزئی در قوانین بسکتبال با ویلچر ایجاد شده است روز شنبه چهارم اردیبهشت ماه با حضور مسئولان کمیته بین المللی بسکتبال با ویلچر منطقه آسیا و اقیانوسیه در تهران برگزار می شود تا داوران با اطلاع از آخرین قوانین در رقابتهای جهانی حاضر شوند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار