ورزشکارن این رشته ورزشی صبح امروز از طریق فرود گاه بین المللی امام خمینی (ره)راهی کامچاتکا شدند تادر رقابتهای کوهنوردی با اسکی روسیه شرکت کنند.

تیم کوهنوردی با اسکی ایران راهی مسابقات یوروپن روسیه شدبیت الله سیرائی رئیس کمیته کوهنوردی با اسکی فدراسیون کوهنوردی در گفتگو با خبرنگار سایر حوزه های گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان افزود :تیم 4 نفره کوهنوردی با اسکی کشورمان شامل ابوالفضل ساوه ای (ورزشکار وسرپرست تیم اعزامی )،رضا سحر خیز ،سید حسین صیدونوید مقدید صبح امروز از طریق فرود گاه بین المللی امام خمینی (ره) راهی روسیه شدند تا در مسابقات یوروپن روسیه حضور داشته باشند.
 
وی تصریح کرد:این رقابتها در جزیره کامچاتکا (منطقه ای در شمال غرب ژاپن وشمال شرق روسیه است)از روز جمعه 3 اردیبهشت سال جاری برگزار خواهد شد 3 روز طول خواهد کشید وتمامی تیم های آسیائی از جمله کره جنوبی وژاپن وهچنین کشورهای اروپائی  نیز شرکت دارندواز حساسیت بالائی برخوردار می باشد.
 
سیرائی در ادامه گفت:برای این مسابقات فکر کنم نوید مقدید رو سکو برود وابوالفضل ساوه ای هم که جای خود را دارد.
 
مهد کوهنوردی با اسکی از اروپاست
 
وی در این خصوص گفت:اغاز این ورزش از قاره سبزکشورهائی مانند آلمان وفرانسه است و16-15 سالی می باشد که وارد ایران شده است و3-4 سالی می شود که رقابتی فعالینت می شود.

سیرائی  در این باره تاکید کرد:از سال 90 که مسابقات کوهنوردی بااسکی را در کشور برگزار کردیم 12 شرکت کننده حضور داشت ودر سال گذشته این تعدادبه 50-60 نفر رسید وامسال به نظرم به 100 نفر برسد واین موضوع را می رساند که این ورزش جایگاه خود را درمیان مردم پیدامی کند وروند روجلوئی را طی می کند.
 
کوه نوردی با اسکی به المپیک می رود

وی در این مورد اضافه کرد:کوهنوردی با اسکی یکی از ورزشهائی است که زمزمه ورود آن به المپیک شنیده می شود برای همین امسال نشستی در پرتغال انجام خواهد شد که چه زمانی وارد بازیهای زمستانی  شود از مانیز دعوات شده است که در این جلسه شرکت کنیم.
 
المپیک محلی برای رساندن پیام صلح ودوستی ملت هاست
 
سیرائی گفت: با حضور این ورش در المپیک ،کوهنوردی با اسکی از اهمیت ویژه ای در جهان برخوردار می شود،جائی است که ورزشکاران ملل مختلف به رقابت می پردازند وبه گونه ای مانند محلی برای گفتگوی تمدنها می شود ومکانی برای رساندن پیام صلح ودوستی ملتهاست.
 
کوهنوردی که 264 بار به دماوند صعود کرد
 
وی در این باره اشاره می کند :به دماوند (بام ایران)تاکنون 264 با صعود کردم واین کار درآینده هم ادامه نیز ادامه خواهد یافت واز این کار لذت می برم وبه جوانانی که به کوهنوردی نمی پردازند توصیه میکنم حتما این کار را انجام دهند چرا که روحیه را بالا می برد وهنگام صعود به قله ائی از طبیعت زیبای کوهستانها استفاده می کنند.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار