نخستین آکادمی شطرنج آبادان با نام اروند واقع در ایستگاه هفت افتتاح شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان؛ رئیس ورزش و جوانان آبادان گفت: هدف اصلی این اکادمی ارتقای سطح شطرنج و افزایش بهره هوشی در رده‌های مختلف سنی با بهره گیری ازکادر با تجربه، قهرمانان و اساتید کشوری و جهان است.
 پیمان ادیبی افزود: آموزش علاقمندان در این آکادمی با استفاده از جدید‌ترین روش‌های آموزشی انجام می‌شود.
وی گفت: با توجه به پائین بودن سرانه ورزشی در بخش دولتی تلاش کردیم تا بخشی از این کمبود‌ها را از طریق مشارکت بخش خصوصی در ایجاد فضاهای آموزشی در رشته‌های مختلف ورزشی جبران کنیم.
 رئیس ورزش و جوانان آبادان با بیان اینکه آکادمی شطرنج آبادانی دومین آکادمی خوزستان پس از شهر اهواز است، افزود: در گفتگویی که با هیئت‌های ورزشی داشتیم، حرکت به سمت و سوی تخصصی‌تر کردن رشته‌ها مورد تأکید بود.
 ادیبی گفت: هم اکنون در حال رایزنی با بخش خصوصی برای راه اندازی آکادمی‌ها و باشگاه‌های تخصصی در سایر رشته‌ها از جمله ژیمناستیک، تنیس روی میز و تنیس زمینی هستیم.
 وی با اشاره به اینکه رشته شطرنج علاقمندان خاص خود را دارد، افزود: طی دو سال گذشته با وجود تمامی کمبود‌ها در این رشته اما ورزشکاران ما توانستند خوش بدرخشند به طوری که در سال گذشته از میان ۱۰ نفر راه یافته به رنکینگ مسابقات پنج نفر آنان آبادانی بودند.
 رئیس ورزش و جوانان آبادان ادیبی گفت: استعدادهای نابی در رشته‌های مختلف در شهرستان آبادان وجود دارد که در تلاشیم با برنامه ریزی‌های مناسب و کمک گرفتن از توان بخش خصوصی در راستای پرورش این استعداد‌ها بکوشیم.
انتهای پیام/
برچسب ها: آبادان ، افتتاح ، اکادمی ، شطرنج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.