سیل بیش از ۹۵۰ میلیارد ریال به گلستان خسارت زد.




به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان ،مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان گفت: برآورد اولیه ما از خسارت هایی که در بخش کشاورزی، راه و شهرسازی و مناطق مسکونی به دست آمده بیش از ۹۵۰ میلیارد ریال است.

صادقعلی مقدم با بیان اینکه عمده خسارت وارد شده به بخش محصولات زراعی است، افزود: در بخش راه و شهرسازی حدود ۱۷۰ میلیارد ریال خسارت تخمین زده شده است.

 همچنین معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی جهادکشاورزی استان گفت: طی بارندگی چند روز اخیر خسارت وارده به بخش کشاورزی با توجه به برآورد اولیه اعلام شده توسط مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان‌ها مبلغ ۸۹۶ میلیارد ریال است.

حسین کاویانی افزود: برآورد خسارت در بخش زراعت با مساحت حدود ۳۳ هزار هکتار، ۵۱۰ میلیارد ریال است که بیشترین خسارت به محصولات زراعی مانند گندم، جو و کلزا در سطح استان وارد شده است.

وی گفت: در بخش محصولات باغی در سطح ۵۱.۵ هکتار خسارت وارد شده با مبلغ ۱.۲ میلیارد گزارش شده است.

کاویانی ادامه داد: خسارت وارد شده در بخش دام به میزان ۱۵ رأس ۲۴۰ میلیون ریال، در بخش طیور به میزان پنج میلیاد ریال و در بخش زنبور به تعداد ۴۰ کلنی میزان خسارت ۲۰ میلیارد ریال است.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی جهادکشاورزی با اشاره به خسارت وارد شده به بخش تاسیسات و زیرساخت‌های بخش کشاورزی، جاده‌های بین مزارع و ... خسارت وارد شده به این بخش را حدود ۱۲۰ میلیارد ریال عنوان کرد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.