مدیر گروه بیماری های داخلی دانشگاه علوم پزشکی مشهد از راه اندازی کلینیک پیوند ریه بیماران مزمن ریوی در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران از خراسان رضوی، دکتر داوود عطاران با بیان اینکه این کلینیک دومین مرکز در کشور است که راه اندازی می شود گفت: این کلینیک به منظور ارائه خدمات به بیماران نیازمند به پیوند ریه و مشکلات ریوی غیر قابل علاج و همچنین تهیه لیست انتظار بیماران پیوند ریه راه اندازی خواهد شد.
استاد گروه داخلی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه در مراکز درمانی زیر پوشش دانشگاه اقدامات گسترده ای به بیماران مبتلا به مشکلات ریوی ارائه می شود افزود: این خدمات  در قالب تشخیص و درمان به بیماران سرطانی و عفونی، جانبازان شیمیایی،محیطی و شغلی و اختلالات تنفسی ارائه می شود.
این فوق تخصص ریه دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به نصب و راه اندازی برونسکوپی در بیمارستان قائم(عج) ادامه داد: با راه اندازی این دستگاه می توان به طور مستقیم راههای هوایی داخل ریه ها را مشاهده و نسبت به درمان بیماری ها اقدام کرد.
وی گفت: گروه ریه دانشگاه علوم پزشکی مشهد با دارا بودن 10 عضو هیات علمی جوان و فعال در دو مرکز قائم(عج) و امام رضا(ع) فعال است و از توانمندی های علمی و پژوهشی قابل توجهی برخوردار است
دکتر داوود عطاران اضافه کرد:: در حال حاضر در این گروه سطوح مختلفی از جمله عمومی، تخصصی داخلی و دستیاران فوق تخصصی ریه آموزش داده می شود.
عضو مرکز تحقیقات بیماری های ریوی  دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به فعالیت این مرکز از سال 87 در دانشگاه افزود: در این مرکز به منظور هدفمند کردن پژوهش و ارائه راه حل مناسب در امور بهداشتي و درمانی و انجام پژوهش های کاربردی فعالیت می کند و بر اساس اولویت های پژوهشی از پژوهشگران و محققان در این زمینه حمایت می کند.
انتهای پیام//


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار