وزیر بهداشت گفت: پس از برنامه‌هایی که در زمینه پیشگیری از پوسیدگی دندان برای بیش از هشت میلیون نفر انجام شد، برنامه کنترل چاقی و دیابت در دستور کار قرار دارد.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، در مراسم سفیران سلامت که در اردوگاه شهید باهنر برگزار شد، سید حسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت ضمن تشکر از وزیر آموزش و پرورش برای همکاری وی با وزارت بهداشت در حوزه سلامت گفت: امیدوارم قدر سلامتی را بدانید اگر کسی که دیگران را نصیحت می کند، خود به آن عمل نکند حرفش روی دیگران تأثیری ندارد؛ پس شما دانش آموزان به عنوان سفیران سلامت باید در عمل ثابت کنید که سلامتی چقدر برای شما اهمیت دارد.

وی افزود: شما سفیران سلامت، باید اول از خانه‌های خود شروع کنید و مصرف روغن و نمک را کم کنید.

وی ادامه داد: دولت بستری برای ارائه خدمات دندانپزشکی برای بیش از هشت میلیون نفر در جهت پیشگیری از پوسیدگی دندان انجام داد که در مرحله بعدی موضوع چاقی و مصرف مواد قندی مورد توجه قرار گرفته است. توجه به این قضیه کمک زیادی به سلامت جامعه می کند.

وزیر بهداشت ضمن تأکید بر اینکه سفیران سلامت باید به قسم نامه خود وفادار بمانند، گفت: متأسفانه 35 درصد کالری مصرفی افراد اضافه است، بنابراین باعث تأسف است که نیمی از مردم کشور دچار اضافه وزن هستند که از این میان اضافه وزن در زنان بیش از مردان است، بنابراین باید مبارزه با چاقی را در اولویت برنامه های خود قرار دهیم.



انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.