به گزارش خبرنگار اخبار داغگروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ امیر خوراکیان، معاون محتوای مرکز ملی فضای مجازی کشور در بازدید از بخش های مختلف بنیاد ملی بازی های رایانه ای گفت: در حال حاضر کاربری ابزارها عوض شده و بهره برداری از قالبها متفاوت شده است. به عنوان مثال، بازیها کاربردی بیش از یک سرگرمی دارند و یکی از چالشهای حوزه فرهنگ کشور برخورد انفعالی یا برخورد سلبی صرف با آثار منفی این ابزارها است اما باید نقشه راهی داشته باشیم تا از ظرفیت مثبت موجود استفاده کنیم.
وی افزود: باید بررسی کنیم که مسئله اساسی در زمینه بازی و کلید طلایی حل آن چیست تا بتوانیم بخش عمدهای از مسائل را حل کنیم و باید از زاویه دید خانواده ها و مردم به مسئله نگاه کنیم و نیاز آنها را شناسایی کنیم تا به آن پاسخ دهیم.
معاون محتوای مرکز ملی فضای مجازی اظهار داشت: در حوزه بازیهای رایانهای تهیه اسناد ٣٠ درصد کار است و ٧٠ درصد اقدامات پس از آن است که ما به دنبال آن و نقش قرارگاهی مرکز هستیم که هدف از این بازدید نیز بررسی ظرفیت، توانایی و آمادگی بنیاد برای اجرای آن ٧٠ درصد است.
گفتنی است؛ در این بازدید مهندس کریمی قدوسی مدیرعامل بنیاد ملی بازیهای رایانهای به ارایه تحلیلی از وضعیت تولید و مصرف بازیهای رایانه ای در سطح جهان پرداخته و راهبردهای توسعه صنعت و بازار بازیهای رایانهای در بنیاد مورد بررسی قرار گرفت.