مولاوردی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد

ارائه اصلاح پاره‌ای از مواد قانون مدنی به مجلس در نیمه نخست سال

معاون رییس‌جمهور در امور زنان و خانواده گفت: لایحه اصلاح پاره‌ای از مواد قانون مدنی در نیمه نخست سال به مجلس ارائه می شود.

شهیندخت مولاوردی معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهور در گفتگو با خبرنگار دولت  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره بیمه زنان سرپرست خانوار گفت: بیمه زنان سرپرست خانوار دو نوع دارد یکی از انواع آن بیمه سلامت و درمان است که تقریبا تمامی زنان سرپرست خانوار تحت پوشش این بیمه هستند و وزارت بهداشت و سازمان بهزیستی متولیان آن هستند.

وی بیمه پایه اجتماعی را از نوع دیگر بیمه زنان خانوار معرفی کرد و افزود: ما در تلاشیم تا زنان خانوار را تحت پوشش بیمه اجتماعی که نوعی بیمه بازنشستگی است قرار دهیم تا زنان سرپرست خانوار با پرداخت حق بیمه بتوانند بعد از 10 تا 15 سال مستمری دریافت کنند.

معاون رییس‌جمهور در امور زنان و خانواده خاطرنشان کرد: ما در تلاشیم تا با تصویب لایحه‎ای، دولت ملزم به پرداخت بخشی از حق بیمه بازنشستگی زنان سرپرست خانوار شود.

وی افزود: در ماده 27 قانون برنامه پنجم توسعه که بیمه‌های چند لایحه مطرح شده که بیمه فراگیر اجتماعی هم قسمتی از آن است، شامل زنان و افراد هم می‌شود، لذا این مهم در کمیسیون اجتماعی دولت در نوبت رسیدگی و پیگیری است تا تصویب شود.

مولاوردی با اشاره به وعده وزیر کار درباره تدوین سند جامعه حمایت اجتماعی از زنان گفت: بیمه زنان خانوار بخشی از سند جامع حمایت اجتماعی از زنان است که باتوجه به وعده وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در هفته زن، قرار است که ظرف ماه آینده این مهم تدوین شود، امیدواریم این سند تمامی ابعاد حوزه زنان را پوشش دهد.

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهور درباره بیمه پایه اجتماعی زنان و میزان افراد تحت پوشش این بیمه اظهار داشت: اکثر زنان سرپرست خانوار تحت پوشش بیمه درمانی هستند اما بیمه اجتماعی زنان خانوار تکمیل نشده است.

وی ادامه داد: سازو کار بیمه خویش فرما برای زنان فراهم است و آنها می‌توانند با پرداخت حق بیمه، تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی قرار گیرند، طرحی که دولت در نظر دارد این است که بخشی از حق بیمه توسط دولت پرداخت شود.

وی در ادامه درباره لایحه کاهش ساعت کار زنان در ادارات گفت: این لایحه شامل زنانی با شرایط خاص است، برای مثال زنانی که کودک زیر 7 سال، کودک معلول، همسر معلول و یا همسر دارای بیماری صب علاج دارند، در این لایحه همچنین ضمانتی برای تامین امنیت زنان در نظر گرفته شده تا کاهش ساعت کاری موجب از دست دادن شغل این زنان نشود، البته این تنها با تصویب تمامی این موارد امکان پذیر است و فعلا کلیات آن تصویب شده است.

مولاوردی افزود: این لایحه می‌تواند بخشی از مشکلات زنان شاغل را که نمی‌توانند بین کار و زندگی خود توازنی ایجاد کند را بهبود ببخشد تا آنها هم بتوانند به مسئولیت‌های خانوادگی و اجتماعی خود بپردازند.

معاون رییس‌جمهور در امور زنان و خانواده درباره اصلاح پاره‌ای از مواد قانون مدنی اظهار داشت: دولت در حال حاضر پیشنهاد اصلاح پاره‌ای از مواد قانون مدنی را در دستور کار قرار دارد و در این زمینه تعامل لازم را هم با حوزه‌های علمیه داشته که راه را برای اصلاح و بازنگری قوانین هموار می‌کند، بر این اساس این لایحه در نیمه نخست سال به مجلس شورای اسلامی ارائه می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار