معاون امور زنان رئیس جمهور گفت: حضور متوازن زنان در اجتماع به عنوان نیمی از سرمایه کشور نشان از دموکراسی سالم دارد و زن و مرد به رقم اختلافات طبیعی در جامعه نقش دارند.

به گزارش خبرنگار دولت باشگاه خبرنگاران؛ شهین دخت ملاوردی معاون امور زنان رئیس جمهوری با حضور در نخستین همایش ملی سازمان‌های مردم نهاد که عصر امروز در تالار بزرگ وزارت کشور برگزار شد، گفت: پیچیده شدن اداره کشورها چالش‌های بسیاری برای شهروندان به وجود آورده و هیچ دولتی نمی‌تواند به تنهایی کار کند به همین خاطر نهادهای مدنی و بخش خصوصی باید برای رسیدن به توسعه پایدار کمک کنند.
 
وی تصریح کرد: جامعه مدنی به عنوان آموزش دهنده و قدرت‌یابی شهروندان است که طی آن افراد به موقعیت شهروندی نائل می‌شوند.  
 
معاون امور زنان رئیس جمهوری با بیان اینکه زنان به دلایل تاریخی و تبعیض از عقب ماندگی رنج می‌بردند بیان داشت: مهمترین کار ویژه جامعه مدنی پرورش افراد با روحیه دموکراتیک است.
 
وی ادامه داد: برای گذر از جامعه مدنی ضعیف به قوی و اخلاقی نیاز به الزاماتی داریم مبنی بر تقویت سازمان‌ها و واگذاری آنها از سوی دولت و تلاش برای برداشتن نگاه امنیتی و تثبیت وضعیت نظام برنامه‌ریزی به همین خاطر سازمان‌ها می‌توانند به عنوان شرکای دولت موثر باشند.  
ملاوردی افزود: زنان مثل مردان دچار چالش‌هایی هستند که ناشی از اقتصاد، صلح و امنیت است بنابراین درست و ضروری است که در تصمیم‌گیری‌ها با تمام توان درگیر باشند.  
 
معاون امور زنان رئیس جمهوری در پایان خاطر نشان کرد: حضور متوازن زنان  در اجتماع به عنوان نیمی از سرمایه کشور نشان از دموکراسی سالم دارد و زن و مرد به رقم اختلافات طبیعی در جامعه نقش دارند و امروز منابع قدرت در تشکل سرمایه انسانی است و این نیاز درخواست از ضرورتی است که جامعه نیاز دارد.  

انتهای پیام/
 

برچسب ها: جامعه ، مدنی ، شهروندان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار