با هدف آموزش سبک زندگی اسلامی و راههای دوری از آسیب های اجتماعی ناشی از اعتیاد ، کارگاهی یکروزه در مهاباد برگزار شد.



به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد ، عضو شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان آذربایجان غربی و مدرس این کارگاه ، در سخنانی مواد مخدر را ابزار نظام سلطه در جنگ نرم عنوان کرد و افزود : طبق اعلام سازمان ملل متحد یکی از بحران های هزاره سوم ، اعتیاد ، مواد مخدر و روان گردان هاست.

دربان پیشگیری را مهمترین عامل در موضوع مبارزه با مصرف مواد مخدر عنوان کرد و گفت : جامعه هدف ما باید دانش آموزان ، دانشجویان و خانواده ها باشند که در این میان علمای دینی و فرهیختگان جامعه نقش خطیری برعهده دارند.

عضو شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان ، همچنین ورود ماده مخدر جدید با نام NPS را که شامل 150 نوع ماده روان گردان است ، زنگ خطری جدی برای جامعه اعلام کرد و گفت:مصرف این نوع ماده مخدر که تبعات مخرب آن به مراتب وسیع تر از دیگر مواد مخدر و روانگردان های غیر قانونی است ، می تواند بسیار خطرناک و جبران ناپذیر باشد.

وی با اشاره به مشاهده مواردی مبنی بر استفاده از مواد مخدر در قلیان سراها و مشکلات ناشی از فعالیت این مشاغل گفت : ستاد مبارزه با مواد مخدر استان ، تلاش گسترده ای برای مبارزه با این معضل آغاز کرده و قرار است این طرح بعد از اجرا در مرکز استان ، در شهرستان های استان نیز به اجرا گذاشته شود.

در این کارگاه آموزشی جمعی از روحانیون ، معلمان امور تربیتی ، نمایندگانی از اداره بهزیستی و تشکل های مردم نهاد حضور داشتند.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.