معاون فنی و عمرانی شهرداری یزد؛ بهسازی میدان های بعثت و امیرچقماق در سالجاری نیز ادامه می یابد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ محمد رسول طهماسبی گفت: بر اساس سوابق و عکسهای موجود و پژوهش های صورت گرفته، حسینیه بعثت و حسینیه امیرچقماق قرینه بوده اند، اما حسینیه بعثت طی سالها و بر اثر فرسایش یا  تخریب های انجام شده، بخشی از آن به صورت کامل از بین رفته که در سالهای اخیر شهرداری یزد با همکاری میراث فرهنگی در صدد بازسازی و پیرایش آن برآمده است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری یزد افزود: نیمی از ضلع غربی حسینیه بعثت تا اواخر سال 94 تکمیل شده و ضلع شرقی آن هم در دستور کار بازسازی شهرداری و شرکت مسکن سازان قرار گرفته، به طوریکه هفته های گذشته هماهنگی های لازم با شرکت های خدمات رسانی انجام شده و حفاری برخی از ستون های آن آغاز شده است.

وی اظهار امیدواری نمود: اگر شرکت های خدمات رسان و کسبه محل همکاری داشته باشند، می توانیم با توجه به اعتباری که برای این پروژه دیده شده، در سالجاری ضلع شرقی آن را نیز ساماندهی و بهسازی کنیم.

طهماسبی همچنین در رابطه با مجموعه امیرچقماق و دسترسی های آن گفت:  که طی دو سال گذشته بخشی از کف سازی های حسینیه و آبنما انجام شده اما جهت تکمیل آبنمای آن، نیاز به تأسیسات خاص بوده که خریداری شده و بر اساس وعده ای که داده شده، انشاالله تا پایان اردیبهشت ماه مراحل پایانی آن انجام می شود.

معاون فنی و عمرانی شهرداری یزد ادامه داد: در حالیکه یال های دو طرف حسینیه امیرچقماق در سال گذشته تکمیل و بازسازی شده، مسیرهای دسترسی آن نیز در سالجاری در دستور کار قرار گرفته که در شش ماهه اول سال جاری، عملیات اجرایی آن آغاز شده و مطابق خیابان مسجد جامع، کف فرش ها با سنگ های قلوه و خاص فرش می شود.

انتهای پیام/ص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.