معاون وزیر امور خارجه چک گفت: اتفاقات درخشانی پیش روی ایران و چک خواهد بود و امیدواریم بتوانیم فصل جدیدی در ارتباطات دو کشور رقم بزنیم.

اتفاقات درخشان پیش روی تجارت چک و ایرانبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند؛مارتین پلاتا ظهر دوشنبه در نشست فعالان اقتصادی استان خراسان جنوبی اظهار کرد: ارتباطات سیاسی بین ایران و چک بیش از 90 سال سابقه دارد.

وی با بیان اینکه سنت و تاریخ بین دو کشور فاصله نزدیکی با یکدیگر دارد، افزود: می توان با تکیه بر این همکاری تاریخی فرصت ها و موقعیت های بیشتری در زمینه توسعه اقتصادی داشت.

معاون وزیر امور خارجه چک با اشاره به اینکه حمایت از تجارت مالی بسیار مهم است، گفت: کشور چک آمادگی تامین مالی در سطح عملیاتی را دارد و می توانیم در این خصوص قراردادهای مالی تنظیم کنیم.

وی ضمن اشاره به رشد هفت درصدی اقتصاد در ایران، اظهار کرد: جمهوری چک از رشد چهار درصدی اقتصادی برخوردار است.

معاون وزیر امور خارجه چک ادامه داد: با توجه به رشد ایران در سال های اخیر به دنبال ارتباطات تجاری بین دو کشور هستیم.

وی با بیان اینکه صحبت های بسیار خوبی در سطح سیاسی و اقتصادی در تهران صورت گرفته است، اظهار کرد: فرصت های بسیار خوبی برای تسهیل تجارت بین هر دو کشور فراهم شده است.

معاون وزیر امور خارجه چک افزود: امیدواریم براساس تخصصی که بین دو کشور وجود دارد روابط تسهیل شود.

پلاتا با بیان اینکه هدف از ارتباطات دو کشور تنها خرید و فروش کالا نیست، بیان کرد: ایجاد پروژه های مشترک از اهداف مهم این ارتباطات است.

وی ادامه داد: برای دو کشور اتفاقات درخشانی پیش رو خواهد بود که امیدواریم فصل جدیدی در ارتباطات بین چک و ایران باشد.

انتهای پیام/ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار