معاون وزیر خارجه جمهوری چک گفت:به دنبال اجرای پروژه های مشترک و سرمایه گذاری در ایران هستیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند؛ مارتین تالاپا افزود: در حال حاضر موافقت‌نامه مالیاتی بین دو کشور ایران و جمهوری چک نهایی شده است و اکنون به دنبال موافقت‌نامه حمایت از سرمایه‌گذاری خارجی هستیم.

وی ظهر امروز در دیدار با استاندار خراسان جنوبی گفت: هدف از سفر و بازدید از خراسان جنوبی همکاری‌های سیاسی با نتایج خوب و مراودات مناسب بین شرکت‌های این استان و جمهوری چک است.

وی با بیان اینکه رابطه دیپلماتی بین ایران و جمهوری چک سبقه طولانی داشته و به 90 سال گذشته برمی‌گردد، اظهار کرد: تعداد یک‌هزار نفر از مهندسان و تکنسین‌های جمهوری چک عمر خود را برای همکاری‌های اقتصادی در ایران گذرانده‌اند و این سرمایه خوبی در روابط دوجانبه بین این دو کشور است.

معاون وزیر خارجه جمهوری چک با اشاره به همکاری‌های خوب تجاری ایران و جمهوری چک گفت: در سال گذشته تجارت بین ایران و جمهوری چک 45 درصد رشد داشته ولی هنوز مقبول نیست و باید این روابط افزایش یابد.

مارتین تالاپا با بیان اینکه روابط سیاسی خوبی بین مقامات دو کشور ایران و جمهوری چک وجود دارد، افزود: در این سفر به استان خراسان جنوبی حدود 25 شرکت برجسته جمهوری چک در حوزه‌های معدن و صنعت حضور دارند و امیدواریم که به نتایج خوبی برای همکاری‌های دو جانبه دست یابیم.

انتهای پیام/غ


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.