هم اکنون 110 مراقب سلامت در مدارس استان فعالیت می کنند

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد، معاون سلامت آموزش وپرورش استان گفت: هم اکنون 110 مراقب سلامت در مدارس استان فعالیت می کنند که در پرسه زمانی چهارساله 14 نفراز این مراقبین جذب اموزش و پرورش خواهند شد.

سلیمانیان به هفته سلامت از اول الی 7 اردیبهشت اشاره کرد و گفت: در این هفته برنامه هایی از جمله نواختن زنگ سلامت در همه مدارس ، تجلیل از مراقبین سلامت، برگزاری همایش های شهرستانی و استانی ، برپایی نمایشگاه های جمعی در همه شهرستان ها برگزار می شود.

وی با اشاره به ایجاد ارتقا سواد سلامت در سطح جامعه با حمایت خانواده ها و مسئولان گفت:اکنون به دنبال ایجاد نهضت پیشگیری و کمپین سلامت هستیم تا خانواده ها به بهداشت و سلامت در بین جوانان و نوجوانان بیشتر رسیدگی کنند.

سلیمانیان به اجرای طرح تربیت سفیران سلامت در مدارس اشاره کرد و گفت: این طرح برای 195 آموزشگاه سطح شهر در بین 3 هزار و 400 دانش آموز کلاس های خود مراقبتی و سفیران سلامت اجرا شد.

بهرام سلیمانیان افزود:دانش آموزان با توزیع 2 هزار جلد کتاب خود مراقبتی در سطح استان این طرح را در مدارس اجرا کردند.

معاون سلامت آموزش وپرورش استان جشنواره نوجوان سالم برای پنجمین دوره در استان برگزار می شود اشاره کرد و گفت: سال گذشته بیش از 2هزارو 800 اثر داشتیم که امسال 5 هزار اثر توسط دانش آموزان به این جشنواره ارسال شده است.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان اظار داشت: امسال اختتامیه این جشنواره در 5 شهرستان بجنورد، مانه و سملقان، گرمه ، اسفراین، فاروج برگزار می شود.

سلیمانیان تصریح کرد: وزارتخانه در برگزاری اختتامیه شهرستان ها در استان روند خوبی دارد که خراسان شمالی را به عنوان اداره برتر سطح کشور طی یک مکاتبه اعلام کردند.

انتهای پیام/آ

برچسب ها: بجنورد ، وجود ، مراقب ، سلامت ، مدارس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.