هفته هاي فرهنگي با عنوان فرهنگ رضوي با هدف معرفی فرهنگ، آداب و رسوم ايران و انقلاب اسلامي در قالب نمايشگاه امسال در هشت كشور جهان برگزار می شود.

هفته هاي فرهنگ رضوي امسال در هشت كشورجهان برگزار مي شود

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از خراسان رضوی، رئيس نمايندگي سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي خراسان رضوي گفت: محتواي برنامه هاي هفته فرهنگ رضوي شامل اعزام گروههاي علمي، فرهنگي، مذهبي، ارائه اقلام متعدد كالاها و محصولات فرهنگي معرف فرهنگ، آداب و رسوم ايران و انقلاب اسلامي در قالب نمايشگاه است.

حجت الاسلام حامد ملكوتي تبار افزود: پارسال هفته هاي فرهنگ رضوي در پنج كشور اطراف برگزار شد.
وي ادامه داد: امسال با افزايش تعداد كشورها هفته فرهنگ رضوي در پاكستان، افغانستان، آذربايجان، آلباني، لبنان، عراق، تركيه و تانزانيا برپا مي شود.
حجت الاسلام ملكوتي تبار گفت: نمايشگاه كتاب و محصولات فرهنگي و نيز محصولات ديجيتال از ديگر برنامه هاي خراسان رضوي در برگزاري اين هفته هاي فرهنگي در هشت كشور است.
وی افزود: نمايشگاهي از آخرين دستاوردها و پيشرفتهاي جمهوري اسلامي ايران طي 37 سال گذشته در حوزه هاي مختلف نيز در قالب هفته هاي فرهنگ رضوي برگزار مي شود.
وي در ادامه از ديگر اقدامات امسال نمايندگي سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي خراسان رضوي را ساماندهي مبلغان خارجي ذكر و بيان كرد: در مشهد جمعيت قابل توجهي از مبلغان خارجي از 40 مليت و كشور مشغول تحصيلات دانشگاهي در مقاطع كارشناسي تا دكترا و يا در سطوح مختلف حوزوي هستند.
رئيس نمايندگي سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي خراسان رضوي ادامه داد: برخي از اين مبلغان بيش از 20 سال سابقه سكونت در مشهد را دارند با فرهنگ و آداب و رسوم ايراني اسلامي آشنا هستند.
وي گفت: اين جمعيت ظرفيت تبليغي عظيمي را براي جمهوري اسلامي ايران در خارج از كشور فراهم مي كنند لذا در طول سال اعزام اين مبلغان در ايام و مناسبتهاي مختلف همچون ماه مبارك رمضان و محرم انجام و امكانات مورد نياز در اختيارشان قرار مي گيرد.
حجت الاسلام ملكوتي تبار افزود: آنان سفيران جمهوري اسلامي ايران هستند كه در كنار فرصتهاي مختلف در كشورهاي خود در رفع شبهاتي كه عليه ايران اسلامي از سوي دشمنان صورت مي گيرد اقدام مي كنند.
انتهای پیام//


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.