در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

جیب بنگاه های دخانی دنیا با قاچاق میلیاردی سیگار به ایران پر می شود

سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی گفت: قاچاق میلیاردی سالانه سیگار ، بزرگ‌ترین ضربه را به‌ اقتصاد کشور زده و جیب بنگاه های دخانی دنیا با پول ایرانی پر می شود.

محمد علی اسفنانی سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار داشت: قاچاق میلیاردی سالانه سیگار بزرگ‌ترین ضربه را به اقتصاد کشور وارد می کند و متاسفانه پول ایرانی به جیب بنگاه های دخانی دنیا می رود.

وی تصریح کرد: اگر بنا است که در کشور مصرف سیگار به صورت میلیاردی باشد و مبارزه جدی در این خصوص صورت نگیرد، با وجود مضرات استعمال دخانیات، چرا این رقم میلیاردی با تولید کارخانجات ایران انجام نشود ،در این صورت مبلغ قابل تامل قاچاق سیگار،اقتصاد کشور را با تحول عظیمی رو به رو خواهد کرد.

اسفنانی با بیان این‌که در مبارزه با قاچاق سیگار اصلا موفق نبوده ایم، افزود : در واقع هرگاه حرف از مبارزه با قاچاق مواد دخانی می شود در بیان قوی و با اراده ای راسخ سخن گفته می شود اما در عمل با وجود اصلاح قانون، باز هم ناموفق بودن در این بخش کاملا مشهود است.

سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: میزان کشفیات مواد مخدر در کشور بسیار ناچیز بوده و برای ارتقاء و بازرسی ویژه در این بخش نیازمند حمایت جدی از قوه قضاییه کشور تا دولت هستیم. 

وی تاکید کرد: اگرچه وسعت مرزهای ایران بسیار زیاد بوده و کنترل بر همه مناطق دشوار است اما توجیه منطقی برای این رقم از قاچاق نخواهد بود. 

اسفنانی گفت: ورود سیگار به کشور باید از مبادی قانونی و گمرکی صورت گیرد و این امر تنها با نظارت جدی و جلوگیری از تبانی برخی از مسئولان محلی گمرک ها محقق خواهد شد.

انتهای پیام/
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۶ ۳۰ فروردين ۱۳۹۵
دلالان فعالند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۵ ۳۰ فروردين ۱۳۹۵
مایات عادلانه از کالاهای مصرفی مضر مثل قلیان سیگار نوشابه ساندویچ چیپس و....راه گشا میباشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۳ ۳۰ فروردين ۱۳۹۵
10 درصد بودجه کشور چین ازمالیات توتون است
آخرین اخبار