استاندار کرمان از آمادگی این استان برای توسعه روابط با ویتنام خبر داد و گفت: در استان کرمان ظرفیت های گسترده ای برای جلب سرمایه گذاری وجود دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، و بنا به اعلام روابط عمومی استانداری کرمان، علیرضا رزم حسینی در دیدار با سفیر ویتنام، افزود: استان کرمان در حوزه معدن از استان های غنی کشور به شمار می رود .

وی اظهارداشت:اگرچه استان کرمان در ظاهر استانی کویری است اما 25 درصد باغات کشور را در خود جای داده است.

رزم حسینی با تاکید بر این مطلب که استان کرمان در حوزه صادرات کالاهای غیر نفتی نیز رتبه اول کشوری را از خود کرده است، عنوان کرد: استان کرمان در حوزه انرژی های نو به ویژه در انرژی های خورشیدی ظرفیت بالایی دارد.

وی خاطرنشان کرد: استان کرمان در حوزه انرژی خورشیدی از استان های برتر کشور به شمار می رود و اخیرا قراردهای خوبی با آلمان برای ایجاد نیروگاه های خورشیدی در این استان، منعقد شده است. رزم حسینی ادامه داد: در حوزه خطوط انتقال آب نیز قراردادهایی با فرانسه و چین داشته ایم.

نماینده عالی دولت در استان کرمان با تاکید بر اینکه قابلیت های خوبی برای سرمایه گذاری در این استان وجود دارد، گفت: پس از تحریم ها زمینه بیشتری برای حضور سرمایه گذاران در ایران و استان کرمان فراهم شده است.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه فولاد سرمایه گذاری خوبی در استان کرمان انجام شده است.

سفیر ویتنام در ایران نیز در این دیدار گفت: این اولین سفر من به استان کرمان بود و سفری به بم داشته ام و پتانسیل های آن شهرستان را دیدم

نگوین هونگ تک افزود: بادیدن ارگ بم بسیار خوشحال بودم و زمانی که خبرنگاران سوال کردند گفتم که ارگ بم مکانی زیبا با مردمی مهربان و دوست داشتنی است.

وی تاکید کرد: سه هزار سال قبل مردم بزرگ استان کرمان اقدام بزرگی چون ساختن ارگ بم را انجام دادند و مردم امروز کرمان نیز از نسل همان مردم هستند. وی خاطرنشان کرد: بسیار جالب بود که همواره تلاش می شود تا شرایطی ایجاد شود که مردم شاد شوند.

وی هدف از این سفر را آشنایی با ظرفیت های ایران و بسط روابط بین ایران و ویتنام ذکر کرد و گفت: می توانید به محصول خرما و پسته خود ببالید و ما نیز به تولید برنج خود می بالیم.

وی گفت: با شرایطی که ناشی از تحریم ها ایجاد شده شما می توانید خرما و پسته به ویتنام صادر کرده و برنج وارد کنید.

سفیر ویتنام در ایران افزود: در بسیاری از حوزه ها می توانیم روابط اقتصادی خود را توسعه داده و کشورهای واسطه ای و ثالث را از بین خود حذف کنیم.

انتهای پیام/ی/ز

برچسب ها: ویتنام ، توسعه ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار