مسئول کمیته استعدادیابی بانوان فدراسیون هندبال گفت: بانوان ما به لحاظ آمادگی های جسمانی در سطح خوبی قرار دارند، اما فاکتور کوتاهی قد به خوبی در آنها دیده می شود.

طاهره مبرا مسئول کمیته استعدادیابی بانوان فدراسیون هندبال در گفتگو با خبرنگار توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: چهارمین اردوی استعداد یابی بلندقامتان بانوان  فدراسیون هندبال 25 الی 30 فروردین در حال برگزاری است.

هدف از برگزاری اردو بلند قامتان، پشتوانه سازی تیم های ملی بانوان برای آینده است، 40 هندبالیست از 23 استان سراسر کشور از جمله اصفهان، قم، لرستان، آذربایجان شرقی،گچساران، کرمانشاه، همدان، زنجان، تهران، مازندران، خراسان رضوی، خراسان شمالی، سمنان، فارس، خراسان جنوبی، هرمزگان، بوشهر، قزوین، البرز، کردستان، سیستان بلوچستان، خوزستان و یزد به این اردو دعوت شدند.
 
وی در ادامه گفت: طی برگزاری  4 اردو، بازیکنان برتر انتخاب شدند و به همراه سرپرست خود در این اردو شرکت کردند. در این دوره تست های تخصصی آکادمیک در مرکز سنجش آکادمی ملی المپیک و 3 مهارت کاربردی که در سالن هندبال مجموعه انقلاب برگزار شد.
 
مسئول کمیته استعداد یابی فدراسیون افزود: اردوهای استعداد یابی بلندقامتان کشورمان به صورت کوتاه برگزار می شود و پس از یک ماه، بهترین نفرات این اردو به تیم ملی دعوت خواهند شد.
 
برنامه ریزی ها به شکلی است که منتخبین این اردوها در هر ماه 3 روز به اردو می روند تا خود را آماده حضور در تیم ملی کنند.
 
وی در ادامه خاطرنشان کرد: خوشبختانه بانوان هندبالیست  به لحاظ قدرت بدنی از آمادگی خوبی برخوردارند اما متاسفانه  هر دوره از بازی هایی که تیم ملی بانوان به مسابقات برون مرزی اعزام می شد، به علت کوتاه قدی دچار مشکلاتی بود چرا که به علت این امر شاهد اختلافات زیادی درسطح  آسیا و اروپا هستیم.
 
بانوان ما به لحاظ آمادگی های جسمانی در سطح خوبی قرار دارند اما فاکتور کوتاهی قد به خوبی در بانوان هندبالیست کشورمان دیده می شود که با دعوت و استعداد یابی  بلند قامتان هندبال هر شهر، تلاش می شود تا این نقطه ضعف برطرف شود.
 
مسئول کمیته استعدادیابی بانوان هندبال کشورمان درپایان گفت: متاسفانه تعداد زیادی از این استعداد ها همچنان ناشناس هستند اما با تلاش می کنیم با حمایت فدراسیون در آینده تمامی این افراد را شناسایی و بهترین ها را به تیم ملی دعوت کنیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار