مدیرکل دفتر آموزش متوسطه نظری آموزش و پرورش از آخرین مهلت ثبت نام در آزمون وروردی مدارس نمونه دولتی و جذب تعداد اندکی از کل دانش آموزان خبر داد.

قربانعلی افشانی مدیرکل دفتر آموزش متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش در گفت و گو با خبرنگار   حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان  درخصوص آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی اظهار داشت: ثبت نام آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی تا 14 اردیبهشت 95 ادامه دارد و درصورتیکه بعد از این تاریخ متقاضی وجود داشته باشد، احتمال تمدید مهلت ثبت نام وجود دارد.

وی افزود: دستورالعمل آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی برای سال تحصیلی جدید(96-95) به تمام اداره‌های آموزش و پرورش ابلاغ شده است و این آزمون در 28 خردادماه 95 برگزار می شود.

افشانی با اشاره به هزینه ثبت نام این آزمون اظهار داشت: هزینه ثبت نام، همانند سال های گذشته 10 هزار و 500 تومان است و ثبت نام برای تمام مقاطع تحصیلی به جز ابتدایی ممکن است.

مدیرکل دفتر آموزش متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه تنها حدود 5 یا 6 درصد دانش آموزان کل کشور جذب مدارس نمونه دولتی می شوند، بیان کرد: هم اکنون 224 هزار 119 دانش آموز در 921 واحد آموزشی نمونه دولتی دوره دوم متوسطه تحصیل می کنند.

وی اظهار داشت: زمان دریافت کارت ورود به جلسه آزمون 25 خرداد است و ادارات کل آموزش و پرورش موظف هستند، حداکثر 2 هفته بعد از برگزاری آزمون، نتایج را به اطلاع شرکت کنندگان برسانند.

وی عنوان کرد: هرچند که در گذشته مدارس نمونه دولتی در مناطق محروم بودند و به نیروهای مستعد آنها امتیاز‌هایی تعلق می گرفت اما امروز خوشبختانه مدارس دولتی و نمونه دولتی زیاد تفاوتی ندارند و اگر خانواده ها مبالغی را که به مدارس نمونه دولتی می دهند در اختیار مدارس عادی قرار دهند، بدون شک همه مدارس در یک تراز قرار می گیرند.




انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار