مجلس نمایندگان بار دیگر از حكومت خواست نامزدان وزارت دفاع ملی و ریاست امنیت ملی را معرفی كند.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، نمایندگان مجلس در نشست  ولسی جرگه از آغاز جنگ‌های شدید طالبان به ویژه در شمال كشور و نارسایی به نیروهای امنیتی در خط مقدم جنگ ابراز نگرانی كردند.

فاطمه عزیز نماینده مردم قندوز در مجلس در این مورد گفت: "جنگ شدید در قندوز ادامه دارد، راه‌های مواصلاتی مسدود شده‌ و وضعیت خراب است و به نیروهای امنیتی در خط نخست جنگ نیز كمك رسانی درست نمی‌شود."

بانو عزیز افزود: اگر مجلس بر حكومت فشار وارد نكند حادثه سال گذشته قندوز تكرار خواهد شد.
سید حسن شریفی بلخابی نماینده مردم سرپل نیز گفت: عملیات بهاری طالبان آغاز شده و جنگ شدید شبانه روزی در چندین منطقه سرپل جریان دارد و راه‌های مواصلاتی برخی ولسوالی‌های این ولایت نیز مسدود شده است.

این در حالی است كه روز گذشته مسوولان حكومت محلی قندوز از شكست حمله طالبان به این ولایت به قصد سقوط مجدد این ولایت خبر دادند.

این مسوولان گفته بودند، حملات طالبان با نام عملیات "عمری"، كه با قصد سقوط مجدد قندوز به وسیله گروه طالبان راه‌اندازی شده بود، با شكست رو به رو شده و تلفات سنگینی به این گروه وارد شده است.

ظاهر قدیر معاون اول مجلس از حكومت خواست كه برای دفع بهتر حملات بهاری طالبان، نامزدان وزارت دفاع ملی و ریاست عمومی امنیت ملی را هرچه زودتر به مجلس معرفی شود.

پیش از این نیز مجلس نمایندگان بارها از حكومت این خواسته را ابراز كرده اند اما هنوز این دو نهاد مهم امنیتی با سرپرست اداره می‌شود.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.