رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه یک مشهد گفت:در سال جدید سند دار کردن موقوفه ها ، تجدید اجاره ای موقوفات و تعیین تکلیف موقوفهای که تامین دلیل شده اند از اولویت های این اداره است.

توجه ویژه مشهدی به حوزه وقفبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی، حجت الاسلام و المسلمین محمد ذاکری در نشست خبری"وقف بستر مناسب در تحقق اقتصاد مقاومتی" افزود: به گفته آیت الله جوادی آملی که از وظایف اوقاف احیایی فرهنگ وقف است که تلاش می کنیم تا این مهم تحقق پیدا کند، در سال جدید هم سند دار کردن موقوفه ها ، تجدید اجاره ای موقوفات و تعیین تکلیف موقوفهای که تامین دلیل شده اند از اولویت های این اداره است.

وی تصریح کرد: ما در اداره اوقاف ناحیه یک مشهد سه هزار و 202 موقوفه داریم که شامل هم موقوفات و هم اماکن مذهبی،مهدیه،فاطمیه و زینبه ها است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه یک مشهد به آمارکلی موقوفات اشاره کرد و افزود:تعداد 2 هزارو نهصد و هفتاد و یک موقوفه متصرفی در ناحیه یک داریم که دارای پرونده وقف در اداره اوقاف هستند و 221 موقوفه غیر متصرفی و تعداد 10 اشتراک التولیه که در مجموع سه هزار و دویست و دو موقوفه است.

حجت الاسلام و المسلمین محمد ذاکری گفت:آمار کلی رقبات درموقوفه های ناحیه یک مشهد تعداد رقبات متصرفی14 هزار و سیصد و چهل و نه،تعداد رقبات غیر متصرفی 5 هزار و دویست و سی و دو و تعداد اشتراک التولیه 703 موقوفه است که در مجموع 20 هزار و دویست و هشتاد و چهار موقوفه را شامل می شود.

وی با اشاره به وضعیت اسناد اجاره رقبات و موقوفات افزود:ما در اداره اوقاف ناحیه یک مشهد 7هزار و سیصد و شصت و یک موقوفه دارای سند اجاره هستند و تعداد 2 هزار و ششصد و چهل و نه موقوفه فاقد سند اجاره هستند.

وی تصریح کرد: همچنین دراسناد اجاره موقوفه های که غیر متصرفی هستند 1 هزارو 898 موقوفه دارای سند و 2 هزار و 215 موقوفه فاقد سند هستند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه یک مشهد با بیان اینکه عملکرد اسناد اجاره در سال جدید در بحث تجدید اجاره و تنظیم اجاره رشد داشته است، ادامه داد: در سال 94 در مجموع دو هزار و 476 موقوفه متصرفی تجدید اجاره و تنظیم سند شده است.

حجت اسلام و المسلمین ذاکری به وقف های جدید در طول سالهای گذشته در ناحیه یک مشهد اشاره کرد: در سال 1390 تعداد وقف ها 28 مورد ، در سال 91 تعداد 51 ،سال92 تعداد 53 مورد ، سال 93 تعداد 58 مورد و سال 1394 تعداد 69 مورد وقف جدید داشته ایم.

وی درباره وضعیت ثبتی رقبات موقوفات گفت:86 درصد رقبات متصرفی و غیرمتصرفی دارای سند هستند که در اداره اوقاف پرونده تشکیل داده اند و 14 درصد دیگر فاقد سند هستند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه یک مشهد افزود: اداره اوقاف برنامه های را برای حاشیه شهر مشهد داشته است که از جمله طرح حفظ قرآن کریم که 87 کلاس تشکیل شد و 420 قرآن آموز در این طرح شرکت کردند.

حجت اسلام و المسلمین ذاکری تصریح کرد: پارسال در عید قربان 50 راس گوسفند خریداری شد و در قالب 2000 بسته گوشت متبرک در حاشیه شهر توزیع شد.

انتهای پیام//

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.