با ورود اینترنت به زندگی ما و رونق گرفتن آن به وسیله گجت‌ها و ابزارهای مختلفی که به اینترنت متصل می‌شوند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛  با ورود اینترنت به زندگی ما و رونق گرفتن آن به وسیله گجت‌ها و ابزارهای مختلفی که به اینترنت متصل می‌شوند، تغییرات زیادی نیز در صنعت گردشگری با توسعه سیستم‌های رزرواسیون آنلاین هتل و بلیط هواپیما صورت گرفت.
در این مقاله،
نقش اینترنت در گردشگری را بررسی خواهیم کرد:

ردپای اینترنت در مسافرت و گردشگری

با گذر زمان و تغییر ساختار اجتماعی ایران در طی بیست سال اخیر، نحوه‌ی مسافرت کردن مردم نیز درست مانند دیگر ابعاد زندگی به شکل چشم‌گیری دگرگون شد و در این دگرگونی، اینترنت در گردشگری نقش بسیار اساسی داشته، به نحوی که نمی‌توان نقش تاثیرگذار آن را در روند سفر کردن و حتی انتخاب مقصد سفر را درنظر نگرفت.

ردپای اینترنت در مسافرت و گردشگری

سختی رزرواسیون در گذشته

در گذشته اگر کسی می‌خواست به مقصدی سفر کند و وسیله سفرش را «هواپیما» انتخاب کرده بود، باید وقت زیادی را برای بیرون رفتن از خانه و رفتن به آژانس هواپیمایی، منتظر بودن در نوبت، فرم پر کردن و دردسرهای متفرقه آن و بسیاری مشکلات دیگر، سر و کله می‌زد.

در هیچ زمانی مثل زمان حال، رزرو کردن بلیط هواپیما و چارتر به این سادگی نبوده است.

ورود اینترنت و تاثیر بر همه چیز!

اینترنت در حدود بیست و سه سال پیش وارد کشور شد و جنبه های مختلف زندگی مردم را تا حد زیادی تحت تاثیر قرار داد. در طی سه چهار سال اخیر با رشد و توسعه شبکه اینترنت، شیوه و مفهوم مسافرت نیز دچار دگرگونی شد و با گسترش خدمات سفر و گردشگری در فضای اینترنت، استفاده از این گونه سرویس‌هابه صورت آنلاین رشد قابل توجهی پیدا کرد به طوری که در طی دو سال اخیر، درصد بسیار بالایی از مسافران، اطلاعات و خدمات سفر خود را از طریق سایت‌های مختلف اطلاعات و اخبار گردشگری تامین کرده اند.


ردپای اینترنت در مسافرت و گردشگری

نزدیک به نوروز و تابستان که می‌شویم با استقبال خاصی از مردم نسبت به مسافرت رو به رو می‌شویم و در این بین، یافتن یک منبع مناسب برای پاسخگویی به نیازهای گردشگران به یک دغدغه‌ی مهم تبدیل می‌شود که لازم است نسبت به آن اهمیت داده شود.

امروزه تعداد خدمات آنلاین مسافرتی بسیار زیاد شده. بسیاری از وب‌سایت ها در ارائه‌ی تورهای خارجی و داخلی و بسیاری دیگر در ارائه‌ی خدماتی چون رزرو هتل و یا بلیط هواپیما فعالیت می کنند، یکی از موفقترین این وب‌سایت ها "سفرمی" است.

ردپای اینترنت در مسافرت و گردشگری

سفرمی (Safarme)

"سفرمی" در واقع یک موتور جستوجوگر است که با هدف ارائه خدمات گردشگری الکترونیکی فعالیت خود را آغاز کرد و اکنون در کنار خدماتی چون خرید بلیط هواپیما برنامه هایی چون رزرو تور و هتل را در آینده دنبال می کند. این موتور جست و جوی پیشرفته تنها با چند کلیک ظرف چند ثانیه تمامی پروازهای موجود در بازار را جستجو کرده و بر اساس قیمت آنها را نمایش می دهد.


ردپای اینترنت در مسافرت و گردشگری

کاربران "سفرمی" علاوه بر این که با بهترین قیمت و با سهولت کامل می‌توانند بلیط خود را سفارش دهندف می‌توانند از پشتیبانی 24 ساعته سفرمی، بهره‌مند شوند و خاطره خوبی را در همان ابتدای سفر برای خودشان رقم بزنند.

این مجموعه علاوه بر انجام کارموتور جست و جو و رزرو بلیط سیستمی و بلیط چارتر، تمامی اطلاعات بازار را جمع آوری کرده و در یک صفحه ارائه می دهد به طوری که کاربر قادر خواهد بود با کلیک روی هر لینک، ساعت پرواز، شرکت هواپیمایی، قیمت، نوع هواپیما و یا هر فاکتور دیگری که مدنظرش است را به راحتی در صفحه انتخاب کند. به این ترتیب تمامی مراحل جست و جو، انتخاب و خرید به سادگی در یک سایت صورت می‌گیرد.


ردپای اینترنت در مسافرت و گردشگری

از مهم‌ترین ویژگی‌های بارز Safarme.com، اطلاع‌رسانی قوی آن است به این صورت که مشتریان می‌توانند آن قیمتی را که برای بلیط هواپیما مدنظر دارند را به همراه شماره موبایل و ایمیلشان در Form مخصوص این کار در Safarme.com، وارد کنند و در زمانی که پروازی با این قیمت پیدا شد، به کاربر پیامک می‌دهد که پروازی که با این قیمت می‌خواستید، در سایت موجود و قابل رزرو است.

سفرمی با رصدی که هر روز در بازارآنلاین بلیط پرواز دارد، میانگین و افزایش قیمت رقبایش را استعلام می کند و با توجه به این قدرت در بازار آنلاین بهترین خدمات را در ارائه‌ی بلیط پایین تر از قیمت بازار را دارا می باشد.

منبع : pr
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.