نیما و نوشاد عالمیان توانستند دومین برادر های تاریخ ایران باشند که راهی المپیک می شوند.

نوشاد و نیما دومین برادران ایرانی در المپیکبه گزارش خبرنگار سایر حوزه های گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،نوشاد عالمیان موفق شد در یک بازی تاریخی برای نخستین بار دومین سهمیه المپیک مردان را کسب کند و پس از برادرش نیما دومین المپیکی ایران باشد . این اتفاق در حالی رخ داد که پیش از برادران عالمیان تنها برادران خادم توانسته بودند المپیکی شوند .

صعود برادران عالمیان شک وشبهه های زیادی را در میان دوستداران ورزش کشور ایجاد کرد . آیا نوشاد راه المپیک را بر ای برادرش هموار کرد یا این که نیما در یک بازی واقعی موفق به شکست نوشاد شد ؟

نوشاد عالمیان پیش از این موفق شده بود در المپیک 2012 تنها سهمیه المپیک مردان کشور را کسب کند و در المپیک لندن حاضر بشود . در آن سال ها وضعیت نوشاد عالمیان به مراتب بهتر از حالا بود و هر روز رکورد ها و موفقیت های جدیدی کسب می کرد . اما نوشاد پس از مدتی بنا به دلایلی دیگر نوشاد گذشته نبود و سقوط چشم گیری در رنکینگ جهانی داشت و پس از مدتی مخصوصا در سال گذشته برادرش نیما عالمیان با عملکرد چشمگیری که داشت توانست جای نوشاد را در رنکینگ بگیرد و نفر اول ایران شد . در آستانه مسابقات جهانی مالزی بود که هجمه های وارده بر نوشاد زیاد شد و اصلا انتظار نمی رفت که نوشاد بتواند موفقیتی کسب کند .

مسابقات انتخابی تیم ملی بود که نوشادد به دلیلی مصدومیت نتوانست در بازی ها حاضر شود اما این موضوع مانع انتخاب و انتصاب وی در تینم ملی نشد . موضوعی که شاید در همان ابتدا جالب به نظر نمی آمد . با این حال نوشاد به مالزی رفت و توانست عملکرد معمولی داشته باشد . پس از بازگشت تیم ملی مردان از مالزی تلاش بر این بود تا نوشاد هر چه زود تر دوباره به شرایط آرمانی و گذشته اش بازگردد این موضوعی بود که برای همه جامعه پینگ پنگ اهمیت بسزایی داشت .

نوشاد به همراه تیم ملی راهی هنگ کنگ شد تا در مسابقات انتخابی تیم ملی حاضر شود . وی توانست در مسابقات انتخابی المپیک آسیای میانه بدرخشد و به مراحل بالایی صعود کند . نوشاد شاید مهمترین کاری را که برای ملی پوشان انجام داد حذف حریف قدرتند قزاق بود که تصور می شد مشکل زیادی برای ملی پوشان ایجاد کند . در ادامه کار پس از این اتفاق مهم نوشاد برای کسب سهمیه باید با برادش بازی می کرد و برنده دیدار براداران عامیان به طور مستقیم راهی المپیک می شد و بازنده ان ها برای المپیکی شدن باید در مسابقات دیگری به میدان می رفت .

نوشاد در ادامه مغلوب نیما شد تا وی برای نخستین بار المپیکی شود اما این شکست نوشاد این شبهه را به وجود آورد که آیا نوشاد خودش را کنار کشید تا با تجربه ای که دارد از راه دیگری المپیکی شود یا واقعا مغلوب برادرش شد ؟ به طور قطع این سوالی است که هیچ کس جز برادران عالمیان نمی تواتند پاسخ گوی آن باشد . به هر حال اگر ما این بازی را یک کلک در نظر بگیریم برای این که نیما هم بتواند مانند برادرش تجربه المپیک را کسب کند کلک موفقیت آمیز و زیبایی بود و در پایان ختم به خیر شد . چون شاید نیما که نسبت به برادرش تجربه کمتری دارد سخت تر می توانست حریفان قدرتمند صاحب نام جهانی با رنکیبنگ های 55 و 61 جهان را از پیش رو بردارد به هر حال هر دو برادر موفق شدند راهی المپیک شوند و دو رکورد جدید را برای کشورمان ثبت کند .

اول حضور دو برادر در المپیبک برای دومین بار در تاریخ

دوم کسب 2 سهمیه برای حضور در المپیک

حال باید امیدوار بود همان طور که ااین دو برادر شگفتی های زیادی تاکنون آفریدند در المپیک هم موفق بوده و با تلاش و کوششان و همچنین حمایت همگانی به افتخار های دیگری این بار در المپیک دست بیابند .


انتهای پیام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار