تقویم امروز فوتبال به مهمترین اتفاقات فوتبالی ۲۹ فروردین (۱۷ آوریل) اختصاص دارد.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، در تقویم امروز مهمترین اتفاقات فوتبالی که در چنین روزی رخ داده است را بررسی میکنیم.
 
* درگذشت زننده گل اولین قهرمانی ایتالیا در جام جهانی
 
۱۷ آوریل ۱۹۹۰، آنجلو چیاویو، بهترین گلزن تاریخ تیم بولونیا و قهرمان جام جهانی ۱۹۳۴، در سن ۸۴ سالگی درگذشت.

آنجلو از سال ۱۹۲۲ و در ۱۶ سالگی به تیم بولونیا رفت و کل دوران فوتبالش را در این تیم گذراند. او در سومین فصل حضورش در این تیم قهرمان لیگ شد و ۱۶ گل در ۲۷ مسابقه به ثمر رساند. آنها در سال ۱۹۲۹ نیز قهرمان شدند که این قهرمانی با درخشش آنجلو به دست آمد و او ۳۰ گل را در ۲۶ مسابقه ای که به میدان رفت به ثمر رساند و آقای گل شد.

آنجلو از سال ۱۹۲۵ به تیم ملی ایتالیا دعوت شد و در المپیک ۱۹۲۸ که سوم شدند ، او آقای گل مسابقات شد.

ایتالیا در جام جهانی ۱۹۳۰ که اولین دوره این جام بود شرکت نکرد اما در دوره دوم در سال ۱۹۳۴ میزبان بود و آنجلو در اولین مسابقه ایتالیا در جام جهانی هت تریک کرد و با نتیجه هفت بر یک آمریکا را شکست دادند.

چیاویو در آن جام تا فینال دیگر گلزنی نکرد اما در دیدار فینال برابر چکسلواکی ، در دقیقه ۹۵ گل قهرمانی ایتالیا را به ثمر رساند و این تیم با پیروزی دو بر یک قهرمان جام جهانی شد و چیاویو با چهار گل آقای گل مسابقات شد . این گل آخرین گل آجلو در تیم ملی بود و آمار ۱۵ گل ملی در کارنامه وی ثبت شد.

او در سال ۱۹۳۸ بازنشسته شد در حالی که همچنان با ۲۴۲ گل بهترین گلزن تاریخ بولونیا است.
  
* جوان ترین گلزن تاریخ لیگ آمریکا 

۱۷ آوریل ۲۰۰۴ ، فردی آدو بازیکن تیم دی سی یونایتد آمریکا به جوانترین گلزن تاریخ لیگ این کشور تبدیل شد.

او که آن زمان ۱۴ سال و ۳۲۰ روز سن داشت ، در دیدار تیمش برابر مترو استارز در دقیقه ۵۴ به جای آلکو اسکندریان ( پسر آندرانیک اسکندریان ، بازیکن سابق تیم ملی ایران ) وارد زمین شد و در دقیقه ۷۵ دروازه حریف را باز کرد. این گل آخرین گل مسابقه بود و تیم مترو استارز بازی را سه بر دو برد. 

با وجود اینکه دی سی یونایتد در این مسابقه شکست خورد اما آنها در پایان فصل توانستد قهرمان MLS شوند و آلکو اسکندریان عنوان ارزشمندترین بازیکن لیگ را به دست آورد. البته او برعکس پدرش برای تیم ملی آمریکا باز کرد.  
 
*دومین قهرمانی لیورپول در لیگ
 
۱۷ آوریل ۱۹۰۵، لیورپول دومین  قهرمانی خود را در لیگ به دست آورد. این برای اولین بار در تاریخ بود که یک تیم تازه صعود کرده به دسته اول لیگ ، عنوان قهرمانی را به دست می آورد.
لیورپول در سال ۱۹۰۱ اولین قهرمانی خود را به دست آورد اما سه فصل بعد آنها از ۱۸ تیم هفدهم شدند و به دسته دوم سقوط کردند. اما دوباره در فصل ۱۹۰۴-۱۹۰۵ به دسته اول صعود کردند.
آنها لیگ را بد شروع کردند و در سه مسابقه اول خود شکست خوردند اما به یکباره برگشتند و از ۱۵مسابقه بعدی خود ۱۲ پیروزی به دست آوردند و رتبه اول رسیدند.

آنها در ۱۷ آوریل برابر بولتون بازی کردند اما با وجود شکست برابر این تیم به علت اینکه تیم پرستون نورث نیز که نزدیکترین تعقیب کننده این تیم با پنج امتیاز اختلاف بود شکست خورد ، قهرمانی لیورپول قطعی شد و دومین قهرمانی خود را به دست آوردند.
 
* تولد مدافع بایرن مونیخ 
 
۱۷ آوریل ۱۹۷۸،مهدی امین المتقی بن عطیه، مدافع بایرن مونیخ در کورکورنِ پاریس به دنیا آمد .البته وی در سطح ملی برای تیم ملی مراکش بازی می‌کند.

او بخش اصلی بازی های دوران جوانی اش را در آکادمی جوانان مارسی طی کرده است. قبل از انتقال آزاد به اودینزه در ۲۰۱۰ چندین بار به تیمهای تورس و لورینت قرض داده شد. او سه فصل در اودینزه بازی کرد و توانست بازی های خوبی را به نمایش بگذارد. وی در سال ۲۰۱۳ به تیم رم پیوست.

بازی های خوب او در رم هم ادامه داشت و او به سرعت در این تیم به شهرت رسید و تیم های زیادی خواهان او شدند. او فقط یک فصل را در رم بازی کرد سپس بایرن مونیخ او را با مبلغ ۲۶ میلیون یورو به خدمت گرفت. بن عطیه در حالی به بایرن رفت که از تیم های منچستر سیتی ،چلسی، رئال و بارسا هم پیشنهاد داشت.

بن عطیه تاکنون ۳۱ بازی هم برای تیم ملی مراکش انجام داده و یک گل به ثمر رسانده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار