رئیس محیط زیست شهرستان خلیل آباد با اشاره به فصل زاد و ولد حیوانات وحشی گفت: از مردم تقاضا داریم در صورت مواجهه با نوزادان حیوانات وحشی از خارج کردن آن ها از طبیعت و حتی دست زدن به آنها خودداری کنند.

دست زدن به نوزادان حیوانات وحشی ممنوع!به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی،محمد مظلوم پناه با اشاره به فصل زاد و ولد حیوانات وحشی اظهار داشت: در این فصل همشهریان، کوهنوردان، عشایر، دامداران و خیلی از افراد دیگر نیز برای تفریح، کار و طبیعت گردی وارد عرصه های طبیعی می شوند .

وی با بیان اینکه ممکن است این افراد با نوزادان جانوران وحشی در طبیعت روبرو شوند، خاطر نشان کرد: خواهشمندیم افرادی که وارد این مناطق می شوند از خارج نمودن این نوزادان از طبیعت و حتی دست زدن به آنها خودداری کنند .

رئیس محیط زیست شهرستان خلیل آباد در ادامه تصریح کرد: جانوران وحشی هنگامی که نوزادان خود را به دنیا می آورند به دلایل مختلفی از جمله، تغذیه، ترس از دشمن، ترس از انسان و… نوزادان خود را در همان محل مخفی و نوزاد خود را ترک نمایند ولی مجدداً به سراغ نوزاد خود خواهند آمد .

مظلوم پناه تصور تلف شدن نوزاد جانوران وحشی و اینکه مادرشان آنها را رها کرده است را اشتباه دانست و اذعان نمود: انسان باید از دست زدن، بغل کردن، عکس گرفتن با نوزادان جانوران وحشی و حتی خارج کردن آنها از طبیعت اجتناب نموده و در صورت مشاهده نوزادان جانوران وحشی از آن محل دور شود .

وی با بیان اینکه دست زدن به نوزادان حیوانات وحشی موجب وارد شدن استرس به مادر این نوزادان می شود، تاکید کرد : ممکن است به دلیل نشستن بوی انسان بر روی بدن نوزاد، حیوان مادر از پذیرفتن مجدد نوزاد خود خودداری کند .

رئیس محیط زیست شهرستان خلیل آباد همچنین با بیان اینکه جانوران وحشی به طور غریزی از انسان ها دوری می کنند، ابراز داشت: ولی در صورتی که لانه ها تخریب شود و یا آسیبی به نوزادان آنها برسد یا چیزی آنها را تهدید کند عصبانی و وحشی تر می شوند و امکان اینکه به سمت افراد حمله ور شوند وجود دارد .

این مقام مسئول در پایان خاطرنشان کرد: همشهریان می توانند در صورت مشاهده تخلف، شکار و صید، مراتب را به محیط زیست شهرستان به شماره های ۰۹۱۵۸۲۳۶۱۹۶ - ۵۷۷۲۵۷۶۴ – ۱۵۴۰ و یا به نیروی محترم انتظامی گزارش نمایند .

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.